۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۹۲۳۵
از سوی پژوهشکده حج و زیارت؛

کتابشناسی عدم تحریف قرآن منتشر شد

کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن اثر کاظم استادی به همت پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.
کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن که به همت کاظم استادی از سوی پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تنظیم شده، در موضوع تحریف نشده قرآن است و به روشنی حج و سیع کتاب‌های شیعه را که در رد تحریف قرآن نوشته شده است، نشان می‌دهد.

 

در دیباچه این اثر می‌خوانیم: قرآن بزرگ‌ترین معجزه جاودان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله است؛ کتابی که تا ابد منشور هدایت انسان‌ها خواهد بود. قرآن سخن خداوند تبارک و تعالی است که حضرت جبرئیل علیه‌السلام، معصومانه آن را از خداوند گرفت و به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وحی کرد.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز با عصمت با عظمتش سخن الهی را دریافت کرد و به مردم ابلاغ نمود و از زمان ایشان، این کتاب عزیز بی کم و بیش، نسل به نسل منتقل شده و این اعتقاد راسخ شیعه است که قرآن فعلی، همان قرآن نازل شده به پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله است.

 

در بخش دیگری از دیباچه اثر موضوع تهمت‌هایی که دشمنان اهل بیت به شیعیان می‌زنند و پیروان مذهب اهل بیت علیهم‌السلام را متهم به اعتقاد داشتن به تحریف قرآن می‌کنند، اختصاص دارد و آن را در حالی که اندیشمندان شیعه، کتاب‌های فراوانی در اثبات تحریف نشدن قرآن نوشته‌اند، تهمت بزرگی می‌داند.

 

نویسنده این اثر در یک پیش‌گفتار، به ارائه مقدمه‌ای در سیر پیدایش بحث تحریف قرآن پرداخته و پس از بررسی موضوع نهضت ردیه‌نویسی بر تحریف قرآن، پیرامون کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن سخن گفته است.

 

سختی تدوین کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن، معرفی منابع برای تدوین کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن و معرفی چهار کتاب‌شناسی اختصاصی پیرامون عدم تحریف قرآن با کتاب‌شناسی افسانه تحریف (صحتی)، کتاب‌شناسی تحریف‌ناپذیری قرآن کریم (امینی) و مأخذشناسی افسانه تحریف قرآن (مولوی) در این بخش به چشم می‌خورد.

 

مؤلف در بخش اصلی این کتاب که بیشترین صفحات را به خود اختصاص می‌هد، به معرفی آخرین کتاب‌شناسی پیرامون قرآن و تحریف در یازده بخش براساس نام خانوادگی مؤلف، عنوان اثر، نام کوچک، مکان نگهداری عناوین، نوع اثر، نام مترجم، تاریخ نشر، مکان نشر، ناشر یا نشریه، جنس عنوان و زبان اثر پرداخته است.

 

این کتاب‌شناسی، آخرین کتاب‌شناسی مستقل پیرامون موضوع عدم تحریف قرآن است و شامل بیش از 500 عنوان اثر می‌شود که در بردارنده 134 عنوان از کتاب‌شناسی صحتی، 123 عنوان از کتاب‌شناسی امینی، 75 عنوان از کتاب‌شناسی مولوی و مابقی عنوان، متفاوت از آنها است.

 

کتاب‌شناسی عدم تحریف قرآن اثر کاظم استادی در قطع وزیری، 276 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 11200 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است./920/پ202/ق

ارسال نظرات