۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۰۹۲
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

در رویارویی با دشمن، باید محکم و قوی بایستیم و به او اجازه هیچ استفاده‌ای ندهیم

امام‌جمعه کرج گفت: کرسی‌های آزاداندیشی که از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرارگرفته‌اند، اشاره بر همین تبادل نظرات و دیدگاه‌ها، در فضایی سالم و به‌دور از تنش، در محیط اندیشه پرور دانشگاه دارد و باید مورد توجه جدی مسولان و برنامه ریزان دانشگاهی قرار گیرد.
1

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در جمع مسئولین، اساتید و دانشجویان بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که در محل پژوهشگاه بسیج این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و مسائل مطرح‌شده بیان داشت: سختی‌ها و ناملایمات، اجزای جدانشدنی کارها هستند و هیچ‌گاه به‌طور کامل رفع نمی‌شوند و عمده این است که افراد، وظایف خود را به‌درستی تشخیص دهند و به آن‌ها عمل کنند.

وی عنوان داشت: نمی‌توان انتظار داشت که همه به یک‌شکل عمل کنند و در یک سطح اقدام کنند؛ گاهی افراد نیز دچار محدودیت‌هایی در جایگاه و مسئولیت خود هستند که مانع اقدام صحیح آن‌هاست که البته با استفاده از منطقه الفراغ هایی که در هر مجموعه وجود دارد، مسئولین می‌توانند مسائل را به شکل صحیح راهبری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، خاطرنشان ساخت: طرح آرای مختلف و تبادل نظرات پیرامون این آرا، در فضاهای علمی مسئله‌ی خوبی است و موجب می‌شود حرف حق و حَسَن آشکار شود و مسائل تبیین گردند؛ البته این در صورتی محقق می‌شود که در این برنامه‌ها، فضا یک‌طرفه و انحصاری نشود و امکان طرح نظرات برای همه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در این موضوع این است که در بحث‌ها و تبادل‌نظرها، اخلاق به‌طور کامل مراعات شود که در غیر این صورت نتیجه‌ی درستی حاصل نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تفاسیر غلطی که از واژه‌ی گفتگو و مباحثه می‌گردد، خاطرنشان ساخت: این سوءتعبیر ازآنجا ناشی می‌شود که جایگاه گفتگو و بحث به‌درستی شناخته نمی‌شود؛ در میدانی که با دشمن روبرو هستیم باید محکم و قوی بایستیم و به او اجازه‌ی هیچ استفاده‌ای ندهیم، ولی در فضای علمی و فرهنگی و فکری که همه به دنبال حقیقت و افزایش بصیرت هستند، نباید اجازه داد تا این فضا به هم بخورد.

وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی که از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرارگرفته‌اند، اشاره بر همین تبادل نظرات و دیدگاه‌ها، در فضایی سالم و به‌دور از تنش، در محیط اندیشه پرور دانشگاه دارد و باید مورد توجه جدی مسولان و برنامه ریزان دانشگاهی قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: نیروهای ارزشی توجه داشته باشند که درعین‌حالی که نیروهای داخلی را به چشم دشمن و خیانت‌کار نمی‌بینند؛ نباید با مسائل ساده‌انگارانه برخورد کرده و به‌راحتی از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها عبور کنند، بلکه باید حرف‌ها را دقیق رصد کرد و در عین قبول سخن منطقی، اشتباهات را نیز به شکل منطقی پاسخ داده و به تبیین حقایق پرداخت.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که وظیفه‌ی اصلی آن‌ها که رهبری نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند، کسب علم و گسترش آن و استفاده از فرصت جوانی در این راه است و بقیه‌ی مسائل، با وجود اهمیتی که دارند، در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: دانشگاه آزاد کرج با تمام معضلات و مشکلاتی که دارد، دارای مجموعه‌ی خوبی از مدیران و اساتید و دانشجویان است و مشکلاتی هم که دامن‌گیر آن شده، نتیجه‌ی طراحی‌هایی است که از بیرون صورت پذیرفته و رفع این مشکلات بصیرت و دقت توأمان مسئولین و دانشجویان را می‌طلبد.

وی عنوان داشت: باید فضاهایی گفتمانی به وجود بیایند تا افراد در این فضاها دیدگاه‌ها و نظرات خود را به بوته‌ی نقد بگذارند؛ در غیر این صورت بروز این تفکرات به شکل دیگری خواهد بود که نتیجه‌ی سازنده‌ای در پی نخواهد داشت.


آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: ما باید دقیق باشیم و در مسیری که دشمن می‌خواهد قدم برنداریم، دانشجویان باید بصیرت خود را افزایش داده و عمیق به مسائل نگاه کنند تا در بزنگاه‌ها به‌موقع و درست تصمیم گرفته و اسیر جوسازی‌ها و حاشیه‌ها نشوند./101/922/ب3

ارسال نظرات