۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۳۱۸
استاد حوزه و دانشگاه: 

سبک زندگی غربی آغازی برای استحاله فرهنگی است

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که دشمنان، براندازی نظام اسلامی ایران را با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی پیگیری می کنند، گفت: سبک زندگی غربی آغازی برای استحاله فرهنگی است.
حجت الاسلام مجتبی نظری

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، بهره گیری از سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در تربیت اسلامی و دینی نسل جوان دارد.


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که دشمنان براندازی نظام اسلامی ایران را با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی پیگیری می کنند، گفت: سبک زندگی غربی آغازی برای استحاله فرهنگی است، از این رو شبکه‌های ماهواره‌ای و فارسی‌زبان غرب درصدد ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که برنامه‌های ضد دینی شبکه های ماهواره ای، نسل جوان و اصالت خانواده ایرانی را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: توجه به مبانی و الگوهای مطرح شده در سبک زندگی اسلامی راهگشای مناسبی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است.


وی با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی مقدمه بسیاری از ناهنجاری‌های غیراخلاقی در جوامع دینی است، تصریح کرد: فرهنگ سازی، آگاهی‌بخشی و تبیین الگوهای رفتاری و عملی در سبک زندگی اسلامی نیازمند ایجاد زمینه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه بویژه خانواده ها است.


مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اشاره به مضرات استفاده از شبکه های ماهواره ای در خانواده‌های ایرانی ادامه داد: نظام سلطه با هدف ضربه زدن و ایجاد تزلزل در بنیان خانواده ها و فرهنگ اسلامی و دینی از ابزارهای رسانه ای استفاده می کند که در این زمینه باید خانواده ها هوشیار باشند.


حجت الاسلام نظری یادآوری کرد: برنامه های دینی و مذهبی شبکه های ماهواره‌ای نیز به صورت نرم اهداف مستکبران و اتاق های فکر رژیم صهیونیستی را پیگیری می کنند، چنان که اربابان رسانه های غربی در قالب این برنامه ها به دنبال راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی میان شیعه و سنی هستند.


وی با بیان این‌که جنگ نرم عملیات بزرگی است که نخست باید آن را باور کرد، گفت: باید دانست که شبکه های غربی فارسی‌زبان هویت اسلامی ـ ایرانی ملت را هدف گرفته اند، حقیقت امر این است؛ بیش از آنکه از ابتذال ماهواره نگران باشیم، نگران آسیب های جدی شبکه های ماهواره ای به اعتقادات و آموزه های دینی در جوامع اسلامی هستیم./935/303/ب2

 

ارسال نظرات