۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۱۶۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ انتظار هویت مکتب تشیع است

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که فرهنگ انتظار هویت مکتب تشیع است، گفت: تلاش امروز رسانه‌های غربی و هالیوودی انحراف افکار عمومی جهان از اصل ظهور منجی آخرالزمان است.
مهدویت شیعه

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که در آستانه میلاد حضرت مهدی(عج) ترتیب یافت، اظهار داشت: اگر امروز شاهد گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سراسر جهان هستیم، همه به برکت مجاهدت تبلیغ علمای شیعه در ادوار مختلف با وجود سختی‌های فراوان بوده است.


وی با تأکید بر این‌که دشمنان بیش از هر زمان دیگری به نقش تعالی‌بخش فرهنگ انتظار در نظام اسلامی پی برده اند، خاطرنشان کرد: این آگاهی قطعا دشمن را به عکس العمل واداشته، چنانکه امروز شاهد گسترش عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور در کشور هستیم، که لازمه مقابله با این جریان‌های التقاطی حضور روحانیت در مجالس مذهبی است.


حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه اغلب جریان های انحرافی هدایت شده از سرویس های اطلاعاتی غرب و یهود است، گفت: در سال های اخیر شاهد گسترش تبلیغات علیه مراجع، روحانیت و تاثیرگذاران دینی در جامعه هستیم، متأسفانه تعداد مجالس مذهبی که از وجود روحانی آگاه بی بهره هستند، رو به افزایش است.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که فرهنگ انتظار هویت مکتب تشیع است، ادامه داد: اگر سال ها پیش فوکویاما، پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل، تبعه آمریکا و نویسنده کتاب معروف «پایان تاریخ» به بازشناسی هویت شیعه در ایران پرداخت و نقش فرهنگ عاشورایی و مهدوی در نظام اسلامی را تحلیل کرد، بایستی زنگ خطر برای متولیان فرهنگی و دینی کشور به صدا در می آمد.


وی با تأکید بر چاره اندیشی و اتخاذ استراتژی میان مدت و دراز مدت در مقابله با القائات شوم دشمنان، تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم، زمانی می توانیم از حالت دفاع خارج شده و وضعیت حمله داشته باشیم که منابع قدرت و نفوذ خود را در این مصاف نرم شناسایی کرده و با سازماندهی این منابع تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که امروز دوران تبیین فلسفه انتظار، مهدویت و ولایت فقیه است، تصریح کرد: کوچکترین سهل‌انگاری در این حوزه نتایج جبران ناپذیری در آینده به دنبال خواهد داشت، چراکه تلاش امروز رسانه‌های غربی و هالیوودی انحراف افکار عمومی جهان از اصل ظهور منجی آخرالزمان است./935/۳۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات