۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۲۷۸۶۲
امام جمعه تبریز: 

شورای شهر جای مصالح و منافع شخصی نیست

آیت الله شبستری گفت: اگر فرد یا مدیری موجب نارضایتی مردم و سلب اعتماد آن ها شود، در برابر خدا و دین رسول خدا مسؤول است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

آيت الله محسن مجتهد شبستري، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به دنبال دستگیری های اخیر دستگاه قضائی در شهرداری و شورای شهر تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به رأی و اعتماد مردم احترام بگذارند و از هر فرصتی برای خدمت به محرومان استفاده کنند.


وی خاطر نشان کرد: نباید برخی سیاسی‌کاری ها و قصد و غرض ورزی های شخصی اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان جلب رضایت مردم است، منحرف کند، اگر مردم نسبت به شورای شهر بدبین شوند، کل نظام آسیب خواهد دید، در این صورت تک تک اعضای شهر مسؤول هستند.


امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که شوراها جای منفعت‌طلبی های شخصی و جناحی نیست، گفت: مسائل سياسي و جناحي در شوراهاي اسلامي شهر و روستا خطر آفرين و مهلك است، آرای مردم محترم است و نباید سلب اعتماد صورت گیرد. البته باید دانست؛ اگر عده‌ای منفعت طلب با فریب مردم، بر این جایگاه حساس تکیه بزنند، دیر یا زود مردم از ایشان روی گردان خواهند شد.


آیت الله شبستری روند آغاز زوال یک نظام را نارضایتی و عدم توجه مسؤولان به مطالبات عموم دانست و گفت: اگر فرد یا مدیری موجب نارضایتی مردم و سلب اعتماد ایشان شود، در برابر خدا و دین رسول خدا مسؤول است. مسؤولان و منتخبان ملت در برابر تک تک آرایی که کسب کرده اند باید پاسخگو باشند.


نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که مصالح و منافع شخصی در شوراها معنا ندارد، اظهار داشت: صداقت و عمل به مصلحت جامعه از وظايف شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مصلحت شخصي در آن جايي ندارد، كاركرد شوراها مرتبط با مصالح عمومي بوده و باید همچنان اینگونه باشد./302/935/ب1

ارسال نظرات