۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۲۷۷۷۴
مبتنی بر مدل گفتمانی؛

همایش فرزندآوری، مهدی یاوری در مشهد برگزار می‌شود

همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» با استفاده از مدل گفتمانی، ویژه فعالان فرهنگی فردا در مشهد برگزار می شود.
همایش رشد جمعیتی

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مرادنژاد، دبیر همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» در جمع خبرنگاران پیرامون ضرورت برگزاری این همایش گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله جمعیت هشدار جدی داده‌اند، شاهد برگزاری همایش‌های زیادی بوده‌ایم، اما منویات ایشان محقق و عملی نشده است و خطر کاهش جمعیت همچنان وجود دارد.


وی با اشاره به بیش از 80 همایش برگزار شده در زمینه فرزندآوری تأکید کرد: بسیاری از این همایش‌ها تداوم نداشته‌اند و لذا ما مدل گفتمانی را برای استمرار این طرح در نظر گرفته‌ایم و همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری»، صرفاً نقطه شروع این حرکت خواهد بود.


حجت الاسلام مرادنژاد افزود: هدف ما از برگزاری این همایش این است که افراد دغدغه‌مند و انقلابی را گرد هم آوریم و یک شبکه ارتباطی منسجم میان این افراد ایجاد کنیم.


وی هم‌چنین در تبیین تفاوت همایش«فرزندآوری، مهدی یاوری» با سایر همایش‌های برگزار شده در این رابطه گفت: این همایش مبدأ حرکت است و ارتباط ما با دوستانی که در این همایش شرکت می‌کنند، ادامه خواهد داشت و فعالیت‌های افراد علاقمند را در طول سال رصد و خروجی آن را تحلیل و گزارش خواهیم کرد.


دبیر همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» همکاری حوزه علمیه خراسان، معاونت فرهنگی سپاه، مؤسسه علمی تربیتی الهدی، قرارگاه صالحین خراسان، فرهنگسرای قرآن و عترت، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، روزنامه خراسان و شبکه کشوری فرزند بیشتر را مورد تمجید قرار داد و ضمن تشکر ویژه از حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، مدیر مدرسه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) به عنوان برگزارکننده این همایش، گفت: طرح و ایده اولیه و پشتیبانی فکری آن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت مطرح شده است اما هم‌چنان پذیرای طرح‌ها و ایده‌های فعالان فرهنگی خواهیم بود.

 

دبیر همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» ادامه داد: تبیین، تعمیق و ترویج، سه انتظار اصلی ما از فعالان فرهنگی شرکت کننده در این طرح است.


حجت‌الاسلام مرادنژاد در پاسخ به خبرنگار حوزه علمیه خراسان در مورد چگونگی پشتیبانی از افراد علاقمند به شرکت در این طرح ابراز کرد: پک‌های تبلیغی، پاورپوینت، کلیپ، مقاله، کتاب، ماهنامه ویژه فرزندآوری، بروشور و بسیاری از محصولات دیگر برای پشتیبانی از فعالان فرهنگی در موضوعات پاسخ به شبهات و مسائل مربوط به فرزندآوری از تولد تا تربیت و ازدواج تهیه شده و در اختیار ایشان قرار داده خواهد شد.


وی در پایان «طرح و برنامه»، «تربیت مبلغ، سخنران و مشاور» و «تولید محتوا» را به عنوان نیازهای سه‌گانه جمعیتی برای گذر از وضعیت موجود معرفی و از تمامی فعالان فرهنگی برای شرکت در این طرح دعوت به عمل آورد.


یادآور می‌شود همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری»همزمان با روز جمعیت و اعیاد شعبانیه، جمعه 31 اردیبهشت‌ماه، از ساعت 9 الی 12 با سخنرانی خانم دکتر خزعلی، عضو كميسيون خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دکتر حبشی، روان‌شناس حوزه خانواده و حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت، مدیر مدرسه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) در سالن صبا صدا و سیما مشهد برگزار می‌شود./930/د101/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات