۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۷۳۹
دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت:

اندیشه مهدویت رمز هویت ما و مبنای تحول جهانی است/ راه اندازی سطح چهار مهدویت از سال تحصیلی جدید

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: اندیشه مهدویت رمز هویت ما است و به راستی اگر ابعاد مختلف این اندیشه واکاوی و در عرصه های مختلف به کار گیری شود تحول بزرگی در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، تمدنی، اخلاقی و راهبردی به وقوع خواهد پیوست.
مسعود پورسیدآقایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی، ریییس مؤسسه آینده روشن و دبیر دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری این چنین همایش ها، اظهار داشت: اندیشه مهدویت و موعود واقعی در میان همه ادیان و شرایع ابراهیمی و غیرابراهیمی وجود داشته است و به طور کل این موضوع در همه مکاتب بشری اندیشه ای بارور و تحول آفرین است.

 

وی افزود: اگر حدیثی جز روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتتا جاهلیة» را در باب مهدویت نداشتیم، برای اهمیت این بحث کافی بود؛ مهدویت رمز هویت ما است و به راستی اگر ابعاد مختلف این اندیشه واکاوی و در عرصه های مختلف به کار گیری شود تحول بزرگی در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، تمدنی، اخلاقی و راهبردی به وقوع خواهد پیوست.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به بحث ولایت فقیه به عنوان یکی از موضوعات مهم در باب مهدویت، ابراز داشت: ما معتقدیم ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است؛ ما با دنبال کردن اندیشه ولایت فقیه در مهدویت در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم و امروز هم رمز موفقیت ما همین است؛ بنابراین شایسته است اندیشه مهدویت مطرح شده و ارزش، اهمیت و ظرفیت فوق العاده آن در برابر اندیشه های رقیب به جهانیان نشان داده شود.

 

وی با اشاره به هدف اصلی این همایش و دستاوردهای آن، عنوان کرد: ما در این همایش ها به دنبال تعمیق و گسترش اندیشه مهدویت و تحکیم وحدت و ایمان در میان شرایع ابراهیمی هستیم؛ همچنانکه ما با مطرح کردن این بحث در میان علمای ادیان دیگر شگفتی و تعجب آن ها را دیده ایم؛ از دستاوردهای این همایش این بوده است که بحث مهدویت در سطوح جامعه گسترش یافته و سطح دو و سه مهدویت در حوزه در حال آموزش و پژوهش است و به امید خدا از سال تحصیلی جدید سطح چهار مهدویت نیز راه اندازی خواهد شد.

 

دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به ویژگی های همایش امسال، ابراز داشت: نخست آن که همایش امسال با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی همراه است و رویکرد علمی و فرهنگی آن سبب شد که این همایش بزرگ از تهران به قم منتقل شود؛ در این همایش چهار کمیسیون داریم که از نزدیک ظهر امروز تا صبح فردا تا قبل از مراسم اختتامیه فعالیت های خود ادامه می دهند.

 

وی ادامه داد: مرکز تخصصی مهدویت، مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران، دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه معارف، دانشگاه عالی دفاع ملی و بخش دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز علمی دیگر در برپایی این همایش نقش داشته اند؛ مقالات امسال در 5300 محور و 18 هزار عنوان بوده است که در کمیسون های مستقل بررسی می شود.

 

رییس مؤسسه آینده روشن افزود: از مجموعه مقالات خارجی 45 مقاله مورد تأیید قرار گرفت و همه صاحبان مقالات برای حضور در همایش دعوت شده اند و مقالات داخلی بیش از 100 مورد بوده است که 40 مورد از آن ها با داوری به این همایش رسیده اند و از آن ها 20 مورد فرصت مطرح کردن مقاله خود را در کمیسون ها دارند.

 

وی با اشاره به برنامه دیگر این همایش، عنوان کرد: در این همایش تجلیل از مهدی یاوران در عرصه فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی در داخل کشور را خواهیم داشت؛ از مجموعه عرصه خیّر و کارآفرین مهدوی، مدیران مهدوی، خانواده مهدوی،‌ جهادگر مهدوی، کتاب و بهترین مقاله و پایان نامه مهدوی مجموعا 15 نفر معرفی و تقدیر می شوند./1330/202/ب2

ارسال نظرات