۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۷۷۰۷
با برگزاری انتخابات شورای منتخب مجمع عالی تفسیر؛

سیزدهمین همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد

سیزدهمین همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با حضور پرشور اساتید و جمعی از مسؤولان و بزرگان حوزوی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم چهارشنبه شب با حضور پرشور اساتید و جمعی از مسؤولان و بزرگان حوزوی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله احمدی فقیه یزدی، حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی، سید هاشم بطحایی، سید محمد واعظ موسوی، احمد فرخ فال و جمعی از اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

 

در این مراسم مرتضی نجفی قدسی به ایراد سخن و ارائه گزارش از فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی پرداخت و گفت: در این سه سال که بیت شریف علامه طباطبایی بازسازی شده و به دار القرآن تبدیل شده است، همایش ها و جلسات بسیاری برای ترویج علوم قرآنی و تفسیر برپا شده که در اکثر این جلسات مراجع و علمای حوزه علمیه نیز حضور داشتند.

 

وی افزود: اساتید عرصه تفسیر و علوم قرآنی بر کشور و جامعه حق بزرگی دارند، بیت علامه طباطبایی با هدف نشر آثار این عالم بزرگ، اشاعه تفسیر قرآن در حوزه و جامعه و آشنایی عموم مردم با معارف قرآن به دارالقرآن تبدیل شد.

 

نجفی قدسی با اشاره به برنامه ها و رویکرد دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار داشت: دارالقرآن علامه ممحض در بحث تفسیر است و تلاش می کند که این علم قرآنی ابتدا در حوزه علمیه و سپس در جامعه گسترش پیدا کند.

 

در ادامه حجت الاسلام میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دروس تفسیر باید افزایش پیدا کند، از آغاز به کار شاخه خواهران این مجمع خبر داد و اظهار داشت که دروس تفسیر به آمار 450 درس رسیده است.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که دروس قرآنی و تفسیر باید در اولویت کلاس ها و برنامه های حوزه علمیه قرار گیرد، تصریح کرد که عده ای درس خارج خود را مهم تر از قرآن کریم می دانند.

 

در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت آشنا کردن مردم با حقیقت قرآن مجید تأکید کرد و وظیفه اساتید حوزه علمیه به ویژه اساتید تفسیر را در این راستا سنگین دانست و تصریح کرد که هنوز حق قرآن در حوزه های علمیه ادا نشده است.

 

همچنین در این همایش تفسیری انتخابات سومین دوره شورای منتخب مجمع عالی تفسیر قرآن با حضور قریب چهارصد نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه برگزار شد که بر این اساس حجج اسلام احمد احمدی قمی، عباس اشجع، سید تقی امامی، حسن بنیادی، حسنعلی خزائلی، محمدعلی خزائلی، محمد رضا علم الهدی، سید محمد فاطمی ابهری، سید باقر گلپایگانی، رضوانعلی مسیبی، محمدهادی مفتح و سید مرتضی میرکتولی افرادی بودند که برای حضور در این شورا اعلام آمادگی کردند.

 

گفتنی است، از 12 داوطلب نامبرده 7 نفر برای حضور در سومین دوره شورای منتخب مجمع عالی تفسیر قرآن انتخاب می شوند که اسامی آن ها طی روزهای آینده اعلام خواهد شد./1323/202/ب2

ارسال نظرات