۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۷۶۹۸

همایش آموزشی تبلیغ مؤسسه امیر بیان در قم برگزار شد

همایش آموزشی تبلیغ ویژه ایام نیمه شعبان، سالگرد ارتحال امام خمینی و ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و حضور مبلغان علوم دینی در قم برگزار شد.
همایش آموزشی تبلیغ مؤسسه امیر بیان همایش آموزشی تبلیغ مؤسسه امیر بیان حجت الاسلام هادی پور مدیر مؤسسه امیر بیان علیرضا رضاپور از هادیان سیاسی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی تبلیغ ویژه ایام نیمه شعبان، سالگرد ارتحال امام خمینی و ماه مبارک رمضان عصر امروز در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن، کلیپی درباره معرفی مؤسسه امیر بیان پخش شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که قرآن باید در صحنه زندگی مردم بیاید، گفت: طلاب علاوه بر سخنران شدن، باید انواع مهارت ها را نیز فرا گیرند؛ طلاب باید همه فن حریف باشند؛ مثل من نباشید که فقط توانایی خنداندن را داشته باشید و نتوانید مردم را بگریانید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: مشکل طلاب این است که با قرآن ارتباط زیادی ندارند؛ اگر طلاب با قرآن ارتباط داشته باشند، می توانند به سؤالاتی که از سوی برخی مطرح می شود، پاسخ دهند؛ به یقین رسیده ام که اگر طلاب با قرآن ارتباط داشته باشند، هیچ گاه کم نمی آورند.

وی با بیان توصیه به خواندن کتاب «دویست اصل برای تبلیغ» تصریح کرد: در تبلیغ پوشش و ظاهر مناسب داشته باشید و لباستان رنگ روشن باشد که اینها در تبلیغ تأثیر می گذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت سیدالشهدا(ع) را به لبان خود بمالید و بر شهدا صلوات بفرستید و سپس از قرآن بگویید تا سخنتان تأثیرگذاری داشته باشد؛ با توجه به این که تعطیلات حوزه زیاد است، طلاب باید از ایام تعطیلات استفاده کنند و درس را به دلیل پنج شنبه و یا تعطیل بودن، کنار بگذارند؛ کتاب تفسیر نمونه در ایام تعطیلی گروهی از مؤلفان نوشته شده و در حال حاضر به چند زبان دنیا ترجمه شده است.

 

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا رضازاده، از هادیان سیاسی کشور با بیان این که مانیفست کارهای تبلیغی ما فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب در بخش نفوذ از طلاب توقع دارند؛ ایشان می فرمایند این میدان، میدان واقعی جنگ است و طلاب باید مسلح آماده وارد عرصه مقابله با شبهات شوند؛ امروز با نگاهی رو به رو هستیم که می خواهد حوزه را از انقلابی بودن جدا کند؛ رهبری وظیفه مقابله با نفوذ را وظیفه حوزویان می داند.

وی یادآور شد: اگر دنیا، دنیای مذاکره است چرا دو هزار شیعه مظلوم و بی پناه در نیجریه کشته شدند و چرا مشکل یمن و سوریه حل نمی شود؛ وقتی سخن رهبری مقابل چشم انسان می آید که من خوشبین نیستم اما اگر می خواهند مذاکره کنند، اما بدانند امروز می گویند هسته ای و فردا حرف از موشک و بعد حرف از حقوق بشر می زنند و بعد از آن هدف امنیت و اسلام می شود؛ متوجه می‌شویم که دشمنان معنای مذاکره را نمی‌فهمند.

 

حجت الاسلام سامان هادی پور، مدیر مؤسسه امیر بیان نیز در بخشی از این مراسم با بیان این که حوزه نباید تماشاگر باشد، اظهار داشت: حوزه باید نسبت به مسائل اجتماعی عکس العمل نشان دهد و وقتی جمعیت میلیونی که در نیمه شعبان به جمکران می آید حوزه انقلابی تماشاگر نیست؛ برخی حال ندارند برای تبلیغ به جمکران بروند؛ اگر اسم خود را سرباز امام زمان(عج) می گذاریم، اگر نخواهیم از ایشان صحبت کنیم، با چه رویی می خواهیم اسم مان را سرباز بگذاریم؟

وی رهاکردن تبلیغ و نخواندن درس را دو خطای طلاب عنوان و تصریح کرد: امیر بیان نسبت به ظرفیت و فرصت نیمه شعبان نمی توانست بیکار باشند و در این راستا برنامه ریزی کرد؛ اگر خدایی نکرده برای امتحان خردادماه از رساندن پیام خدا و اهل بیت(ع) به زائران امام زمان(عج) بپرهیزیم، باید در طلبگی خود تجدید نظر کنیم؛ برخی کم کاری های در طول سال خود را می خواهند با این چند روزه جبران کنند و کسی که بد درس خوانده و چنین تکلیفی را کنار گذاشت، دو خطا کرده: یکی درس نخوانده و دیگری اینکه تبلیغ را رها کرده است.

 

مدیر مؤسسه امیر بیان گفت: انتظار می رود که وضعیت امروز جامعه را درک کنیم؛ دشمن با تمام توان خود کار می کند و خواب ندارند و برنامه ریزی می کنند؛ اگر ما به خود در حد جمکران و ماه رمضان زحمت ندهیم، جواب این شهریه ها را نمی توانیم بدهیم./822/پ203/ی

ارسال نظرات