۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۵۵۲
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی‌توانند خود را منتظر بنامند

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: اسحله منتظران برای یاری رساندن به امام زمان(عج) تقوا است و اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی‌توانند خود را منتظر بنامند.
حجت الاسلام علی عبداللهی

حجت‌الاسلام علی عبداللهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام زمان(عج) با اشاره به ویژگی‌های منتظر واقعی، گفت: در مقوله انتظار باید خودمان را با انتظارهای روزانه مقایسه کنیم مسافری که عازم مشهد مقدس است حالات و روحیات وصف ناپذیری دارد و خود را آماده زیارت می‌کند؛ منتظر واقعی نیز باید اینگونه باشد.

 

وی با بیان اینکه منتظر واقعی همواره باید از خود بپرسد که امام زمانم چه انتظاراتی از من دارد، افزود: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد؛ انتظار امام زمان(عج) لحظه به لحظه است درواقع باید به گونه‌ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم. اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی‌تواند نام خود را منتظر بنامد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه انسان منتظر باید خود آماده یاری حضرت کند، گفت: اسحله منتظران برای یاری رساندن به امام زمان(عج) تقوا است و افراد باید برای از بین رفتن فساد در جامعه تلاش کنند.

 

شرط انتظار ایجاد معرفت به امام زمان است

حجت‌الاسلام عبداللهی نخستین شرط انتظار را ایجاد معرفت به امام زمان(عج) دانست و خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر چه قدر معرفت انسان نسبت به امام زمان بیشتر باشد آدمی ارزش وجودی ایشان را بیشتر درک خواهد کرد و به عظمت او بیشتر پی خواهد برد و تشنه وجود آن حضرت خواهد شد.

 

وی با اشاره به نشانه‌های ظهور عنوان کرد: در احادیث و روایات نشانه‌های ظهور به وضوح بیان شده است که مهم‌ترین آن فراوانی ظلم در جهان است و امروزه آثار شاهد آثار ظلم در گوشه گوشه جهان هستیم به طوری که حتی در سایه جامعه اسلامی نیز گاهی حقوقی ضایع می‌شود و عده‌ای در سطح جهان به نام دین، مسلمانان را مظلومانه به شهادت می‎رسانند که درواقع این بزرگ‌ترین فساد است.

 

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه ‌استفاده از فیض وجود امام عصر(عج) توسل به ایشان است، اظهار کرد: این توسل ابعاد مختلفی دارد و می تواند شامل طلب حوائج دنیوی و اخروی و همچنین یاری گرفتن از ایشان در طی مدارج رشد و کمال باشد؛ دعا برای سلامتی و ظهور امان زمان(عج) نیز به نوعی توسل به ایشان است.

 

این مسؤول در ادامه افزود: دعا برای سلامتی حضرت مهدی(عج) آثار و برکات فراوانی هم دارد، از جمله اینکه دعا برای آن حضرت موجب ازدیاد محبت ایشان به ما خواهد شد و ارتباط قلبی ما با حضرت را زیاد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج)، گفت: انتظار این است که شیعیان برای امام زمان خود جشن بگیرند اما جشنی و مراسماتی که در شأن آن حضرت باشد./955/302/ب2

ارسال نظرات