۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۹۶۱
امام جمعه شهرری:

تحقق اقتصاد مقاومتی همتی همگانی می‌خواهد

امام جمعه شهرری گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر عهده مردم و تنها دولت نیست بلکه همه باید با تمام توان در راستای احقاق این مهم گام بردارند و ایفای نقش کنند.
تحقق اقتصاد مقاومتی همتی همگانی می‌خواهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال جاری که در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی شهرری برگزار شد، گفت: انسان در طول زندگی علی الدوام با یک سری نگرانی‌ها روبرو می‌شود.

 

وی افزود: این نگرانی‌ها گاهی انسان را دچار مشکل و رنج می‌کند به همین دلیل همه افراد به دنبال پیدا کردن راه حل‌هایی هستند تا آن مشکلات را برطرف کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: گاهی هم انسان در مسیر حل مشکل با بن بست مواجه می‌شود و به هر دری می‌زند مشکلش حل نمی‌شود و گاهی هم انسان نمی‌داند چه رخ می‌دهد که یکی از این نگرانی‌ها امور معیشت است.

 

امام جمعه شهرری در خصوص اینکه ممکن است انسان در زمینه معیشت و مسائل اقتصادی دچار نگرانی شود، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم برای حل این نگرانی‌ها می‌فرماید اگر انسان همواره دل در گرو خدا ببندد و از او استعانت بخواهد و امید و اعتمادش تنها به خداوند متعال باشد هرگز در امور دنیوی به بن بست نمی‌رسد.

 

عالم محضر خداست

وی افزود: بن بست برای کسانی است که اعتماد به خدا ندارند و عالم را در محضر او نمی‌بینند در حالی که او از سر و شهود همه مخلوقات آگاه است اگر انسانی این باور و اعتماد برایش حاصل شود می‌داند که همه کارها در دست خداست.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی اظهار داشت: ما نمونه‌های فراوانی را در دین اسلام و تاریخ سراغ داریم که با مشکلات مغابله نموده و با توکل به خدا از همه آن سختی‌ها سربلند بیرون آمدند برای مثال در عصر حاضر امام راحل یک تنه به عرصه نبرد آمد و در همه لحظات امیدش تنها خدا بود.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شما تکیه بر خداوند کنید هرگز دچار بن بست نمی‌شوید و در جای دیگر می‌فرماید امیدتان به خدا باشد و هرگز غصه رزقتان را نخورید؛ خداوند کفار و دشمنان را روزی می‌دهد ایمان داشته باشید که خداوند از جایی برای انسان روزی می‌فرستد که اصلاً تصور آن را نمی‌کند.

 

ناامیدی از ویژگی‌های انسان متقی نیست

 

وی احساس تنهایی را از دیگر نگرانی بعضی از انسان‌ها دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید در زندگی هرگز احساس تنهایی مکن اگر کسی به من تکیه کند هرگز تنها نمی‌شود؛ سختی نباید سبب شود که انسان ناراحت و از درگاه خداوند نا امید شود چرا که این از ویژگی انسان‌های متقی نیست.

 

مسؤولان باید خدمتگذار مردم باشند

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به مسؤولان و مدیران گفت: ما نباید در خدمتگذاری کم کاری کنیم در صورت توان اگر چنین شود در قیامت در پیشگاه حضرت حق باید پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: کار خدا هرگز بر زمین نمی‌ماند خداوند در قرآن می‌فرماید اگر شما دین مرا یاری نکنید اطمینان داشته باشید که دین خدا تعطیل نمی‌شود و فرد دیگری را برای یاری آن می‌فرستم.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی همتی همگانی می‌خواهد

امام جمعه شهرری در خصوص نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خاطرنشان کرد: امسال که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است هر یک به اندازه خودمان در تحقق این مهم سهم داریم و این امر به عهده مردم و تنها دولت نیست بلکه همه باید با تمام توان در راستای احقاق اقتصاد مقاومتی گام بردارند و ایفای نقش کنند.

 

وی افزود: با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خصوص اجرای طرح سپاس، بیان داشت: امروز طرح سپاس که دیدار از خانواده معزز شهدا و ایثارگران است به همت بنیاد شهید و ایثارگران شهرری در این شهر در حال اجرا است.

 

وی افزود: در این طرح همه مسؤولان و مدیران، طی یک هفته دیداری صمیمی با خانواده 2هزارو 797 شهید والامقام خواهند داشت تا بدین وسیله یاد و خاطره آن عزیزان را زنده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاقی مجدد داشته باشند./813/201/ب3

 

ارسال نظرات