۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۶۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

روحیه معنویت گرایی مهم ترین ظرفیت وجودی برای جذب جوانان به معارف اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: روحیه معنویت گرایی جوانان و نوجوانان مهم ترین ظرفیت وجودی برای جذب آنان به معارف و اندیشه های اسلامی است که غفلت از آن می تواند در آینده موجب بروز مشکلات و ناهنجاری های فردی و اجتماعی شود.
حجت ‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای بروجن با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره مبارکه بقره که می فرماید؛ «و اتّقوا اللَّه و یعلّمکم اللَّه» گفت: علم و هدایت و رحمت الهی بر اساس تقوا و از جانب خداوند به انسان عطا می‌شود و اگر فردی می خواهد عالم شده و در مرتبه بالاتری از درجات علمی قرار گیرد باید از گناه و بدی دور کرده و تقوا پیشه کند.

 

وی با بیان اینکه انسان باید ساعتی از زندگی خود را به ارتباط با خداوند بگذراند، افزود: اگر ارتباط با پروردگار حفظ و محکم شود، انسان به مراتب بالاتر صعود می‌کند و اگر این ارتباط به نوعی متزلزل شود، سقوط انسان حتمی است.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه اختصاص زمانی از زندگی برای تفکر و رسیدگی به امور روزمره در کنار عبادت پروردگار لازم و ضروری است، تصریح کرد: داشتن برنامه برای پیمودن پله های ترقی و گذران معیشت و تأمین نیازهای مادی، اساس زندگی سالم است و بدون برنامه ریزی نمی توان مسیر پیشرفت را طی کرد.

 

وی سفارش رهبر معظم انقلاب به «تهذیب، تحصیل و ورزش» را خلاصه دستورات اسلام برشمرد و از دانش آموزان خواست این فرمایش رهبری را در زندگی خود به کار ببرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه دبیرستان های معارف اسلامی صدرا را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری بر روی نسل جوان و شناسایی استعدادها و تربیت آنان دانست و یادآور شد: روحیه معنویت گرایی جوانان و نوجوانان مهم ترین ظرفیت وجودی برای جذب آنان به معارف و اندیشه های اسلامی است که غفلت از آن می تواند در آینده موجب بروز مشکلات و ناهنجاری های فردی و اجتماعی شود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر حضور مربی پرورشی و مشاوره در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، گفت: بهترین موقعیت برای انجام برنامه های فرهنگی و آموزش نسل جوان در محیط های آموزشی به‌ ویژه در دبیرستان ها است که باید برنامه ریزی بهتری در این زمینه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر این که برنامه ریزی ها به گونه ای است که خروجی های این مدارس جذب حوزه های علمیه و دانشگاه ها می شوند، ابراز داشت: راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی یکی از سنگرهای مستحکم مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن است که خوشبختانه برخلاف تلاش دشمنان در زمینه ضربه زدن به کشور و راه اندازی جنگ نرم، جوانان به معنویت و مسائل اخلاقی اقبال داشته و استقبال آنها از مدارس صدرا نیز نشان دهنده همین امر است./9457/202/ب2

ارسال نظرات