۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۶۴۵
در سي و چهارمين دوره مسابقات معارف اسلامي صورت گرفت؛

كسب ۳۵ رتبه برتر مسابقات معارف اسلامي استان اصفهان از سوی دانش آموزان كاشان

معاون پرورشي و تربيت بدني مديريت آموزش و پرورش کاشان گفت: 35 رتبه برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامي استان اصفهان به دانش آموزان کاشان رسيد.
حجت الاسلام رضا خرّمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام رضا خرّمي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ترويج فرهنگ قرآني و گراميداشت مقام بزرگان معارف ديني را از مهم ترين اهداف برگزاري مسابقات قرآن و معارف اسلامي اعلام كرد و گفت: سي و چهارمين دوره مسابقات معارف اسلامي با گراميداشت مقام علامه ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد.

 

وي با اشاره به اينكه در قسمت هاي مختلف قرآن از قرآن به عنوان كتاب عزت و شرافت نام برده شده است، افزود: توصيه خداوند به ما اين است تا نسبت به حفظ عزت مسلمانان در هر شرايطي توجه داشته باشيم و هيچگاه دچار ضعف و سستي در برابر دشمن نشويم.     

 

حجت الاسلام خرّمي گفت: ياران قرآن هيچگاه خوار و ذليل نخواهند شد از اين رو، جامعه قرآني در راه معارف قرآن راه زندگي با عزت را كه الهام گرفتن از قرآن است را در جامعه ترويج و تبليغ كنند.   

 

وي در ادامه با اشاره به نتايج دانش آموزان كاشاني و كسب 35 رتبه برتر سي و چهارمين دوره مسابقات معارف اسلامي گفت: كسب اين تعداد رتبه در مسابقات امسال نسبت به سال گذشته 250 درصد رشد داشته است.

 

حجت الاسلام خرّمي گفت: عليرضا عبداللهي در رشته صحيفه سجاديه، محمدحسين زاهدي، اميرحسين محمدزادگان و فاطمه حماميان در رشته احکام، مبينا توکلي در رشته نهج البلاغه، فاطمه رمضاني مقدم در رشته ترتيل و امير کريم طاهري در رشته حفظ موفق شدند رتبه اول اين مسابقات را کسب كنند.

 

به گفته وي، مصطفي روايي، اميرحسين ظاهري نژاد، مهدي عسگري، عليرضا عسگري و محمد نادري نيا در رشته مداحي موفق به کسب رتبه اول استان اصفهان شدند.

 

حجت الاسلام خرّمي يادآور شد: محمدسجاداميريان، عليرضا قبوري و علي بذرافشان در رشته تفسير، سيد محمد جواد معلم، علي محمدي و عليرضا گندمي در رشته نهج البلاغه، حسين بهادري زاده و زهرا محمد زاده در رشته احکام، مهدي رايگان، زهرا صرافيان و سيد محمد مهدي سيد اصفهانيان در رشته ترتيل، فاطمه سادات جانجاني در رشته انشاء نماز و زينب ابن علي و عليرضا محبي در رشته حفظ، رتبه دوم گروه خود را به دست آوردند.

 

وي افزود: محمد مهدي ارج و فاطمه طيبي در رشته نهج البلاغه، علي اصغر عطاري و زينب مهدي زاده در رشته تفسير، زهرا تهراني در رشته صحيفه سجاديه، فائزه حسن زاده نجاري در رشته احکام و معصومه رزاق زاده در رشته انشاء نماز، زهرا صرافيان و زينب عسگري در رشته حفظ رتبه هاي سوم را کسب کردند.

 

حجت الاسلام خرمي يادآور شد: در مسابقات امسال يک هزار و 100 دانش آموز رقابت داشتند كه از اين تعداد 114 نفر به مرحله استاني راه يافتند و رتبه هاي اول متوسطه دوم  به عنوان نمايندگان استان اصفهان در مسابقات کشوري تيرماه سال آينده شرکت خواهند کرد./203/1307/ب1

ارسال نظرات