۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۶۴۴
عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث:

آثار منتشره با علقه فرهنگی و ملی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد

عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ناشری که علقه فرهنگی و ملی داشته باشد و به محتوای کتاب اهمیت دهد آثار او مورد رضایت و استقبال مردم قرار می‌گیرد.
سبحانی نیا

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا، عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث و معاون فرهنگی ارتباطات و بین الملل مؤسسه دارالحدیث، در حایشه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دیدگاه خود نسبت به نمایشگاه کتاب تهران، گفت: خوشبختانه امروز رویکرد ناشران آرام آرام به تولید آثاری که متناسب با ذائقه مردم و شناخت مخاطب باشد سوق پیدا کرده است.

 

وی افزود: ناشران با فاصله گرفتن از تولید کتاب‌های پر حجم و تخصصی دشوار، نیاز عموم مخاطبان را رفع می‌کنند این در حالی است که کتاب‌های تخصصی دانشگاهی به قوت خود همچنان باقی است.

 

حجت الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه کتاب‌های دینی نمایشگاه با آثار متنوع و جذاب در قالب‌ و شکل‌های متنوع تولید شده است، بیان داشت: این امر سبب استقبال مردم از محتوای این آثار است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه ناشران باید توجه داشته باشند که با کاهش دادن حجم کتاب‌ها، به محتوای آن لطمه نزنند، ابراز کرد: کاهش حجم کتاب‌ نباید به محتوای آن لطمه وارد کند و همچنین در هنگام ترجمه بعضی از کتاب‌های خارجی فارق از هر گونه منفعت شخصی، به ارزش محتوایی آن توجه کنند تا مانع گسترش کتاب‌های بی محتوا در جامعه شوند.

 

معاون فرهنگی هنری دارالحدیث گفت: ناشری که علقه فرهنگی و ملی داشته باشد و به محتوای کتاب اهمیت دهد آثار او مورد رضایت و استقبال مردم قرار می‌گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز گاهی ما شاهد افرادی در نمایشگاه هستیم که در ظاهر گرایشی به مسائل دینی ندارد اما همان‌ها برای فرزندان خود به سراغ کتاب‌های پر محتوا و مطمئن می‌روند./202/807/ب1

ارسال نظرات