۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۶۱۷

مترجم پاكستاني از ترجمه ديوان امام به زبان پشتو خبر داد

مترجم پاكستاني ديوان امام (ره) به زبان پشتو گفت: به دليل اينكه امام (ره) بر ما منت گذاشت و راه راست را به ما نشان داد، تمام اشعار ديوان عارفانه ايشان را به زبان پشتو ترجمه كردم.
ديوان امام

به گزارش خبرگزاری رسا، انور شاهين خان خيل، مترجم پاكستاني آثار فارسي به زبان پشتو، از غرفه اين سازمان در نمايشگاه كتاب تهران ديدن كرد.

 

وي در حاشيه اين بازديد از ترجمه ديوان حضرت امام (ره) به زبان پشتو خبر داد و گفت: به دليل اينكه امام (ره) بر ما منت گذاشته و راه راست را به ما نشان داده است، تمام اشعار ديوان عارفانه ايشان را به زبان پشتو ترجمه كردم.

 

انور شاهين همچنين از ترجمه 35 كتاب فارسي به زبان پشتو خبر داد و گفت: اولين اين كتاب‌ها «اعتقاد ما» اثر حضرت آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي و آخرين آنها هم كتاب «خلافت و امامت» تأليف اسدالله اصالت است كه در پاكستان چاپ و منتشر شده‌اند.

 

اين مترجم آثار فارسي به زبان پشتو در پايان گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي با حضور در كلاس‌هاي آموزش زبان فارسي خانه فرهنگ ايران در پيشاور اين زبان را آموختم و پس از مطالعه كتاب‌هاي اين خانه فرهنگ، به ترجمه برخي از آنها به زبان پشتو علاقمند شدم./988/ب102/د

ارسال نظرات