۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۵۸۹

جشن اعیاد شعبانیه در هامبورگ برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک شعبان، شیعیان مرکز اسلامی هامبورگ همراه با شیعیان سراسر جهان اسلام به جشن و سرور پرداختند.
هامبورگ هامبورگ هامبورگ هامبورگ هامبورگ هامبورگ هامبورگ

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسيدن ایّام ولادت سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)،حضرت اباالفضل العباس(ع) و سيد الساجدين حضرت علی بن الحسين(ع) ، مرکز اسلامی هامبورگ صحنه حضور جمع کثیری از مسلمانان و دوستداران اهل البیت(ع) با ملّیت های مختلف بود که به مناسبت میلاد این سه مولود خجسته در کنار هم به شادی و سرور پرداختند.

 

در این مراسم آیت الله رمضانی، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه، به تبیین و بررسی روایات متعددی که پیرامون مسأله مودّت و محبّت اهل بیت پیامبر(ص) وارد شده است پرداخته و گفت: در قرآن کریم و روایات اسلامی ـ اعمّ از شیعی و سنّی ـ بر مودّت و محبّت اهل بیت پیامبر(ص) تأکید فراوان شده است. امّا این بدان جهت که آن بزرگواران فرزندان پیامبر(ص) و از نسل اویند، نبوده است؛ زیرا محبّت حقیقی به کمال تعلّق می یابد و هرچه کمال بیشتر باشد محبّت نیز بیشتر خواهد بود. لذا اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از آن جهت که در قلّه فضایل و کمالات حضور دارند، دوست داشتن آنان در حقیقت محبّت به اصل و اساس همه خوبی هاست.

 

وی در بخش پایانی سخنرانی خود به خصوصیات محبّین اهل البیت(ع) اشاره کرده و گفت: علاقه به یک چیزی و محبت داشتن به آن، علائم و نشانه هایی دارد و بدون آن انسان نمی تواند به حقیقت ادعای دوستی کسی پی ببرد و حتی گاهی ممکن است انسان در حقیقی بودن ادعای دوستی، دچار تردید و اشتباه شود. اگر کسی محبّ اهل بیت(ع) است سعی می کند خود را به شکل محبوب در آورد. لذا ما باید در عمل و رفتار و کردار شبیه اهل بیت (ع) باشیم. لذا از امام رضا (ع) روایت شده که فرمودند: لَا تَدَعُوا الْعَمَلَ الصَّالِحَ وَ الِاجْتِهَادَ فِي الْعِبَادَةِ اتِّكَالًا عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام‏ لَا تَدَعُوا حُبَّ آلِ مُحَمَّدٍ ع وَ التَّسْلِيمَ لِأَمْرِهِمْ اتِّكَالًا عَلَى الْعِبَادَةِ فَإِنَّهُ لَا يُقْبَلُ أَحَدُهُمَا دُونَ الْآخَر؛ مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد علیهم السلام رها کنید و مبادا دوستى آل محمد علیهم السلام را به اتکاى اعمال صالح از دست بدهید زیرا هیچ کدام از ایـن دو , به تنهایى پذیرفته نمى شود./847/ب102/د

ارسال نظرات