۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۵۷۳
امام جمعه شهرری:

ایران اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از حمایت سوریه بر نمی دارد

امام جمعه شهرری با اشاره به سخنرانی بیشرمانه‌ دیروز جان‌کری مبنی بر این که ایران و روسیه باید از حمایت خود نسبت به سوریه دست بردارند، گفت: ایران اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از حمایت سوریه بر نمی دارد.
ایران اسلامی تحت هیچ شرایطی دست از حمایت سوریه بر نمی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان با تقوا هرگز خشمگین و غضبناک نمی‌شود و می‌داند که تنها راه مقابله با روحیه خشم و غضب تقوای الهی است.

 

وی افزود: انسان غضبناک حالتی جنون آمیز دارد و می‌تواند دست به هر کاری بزند به همین دلیل در روایات متعدد معصومین(ع) انسان‌ها را به فرو بردن خشم و غضب توصیه می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه انسان باید خشم خود را برای رضای الهی فرو برد، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر انسانی خشم خود را برای رضای الهی فرو برد خداوند نهاد او را سرشار از ایمان و آرامش می‌کند؛ غضب کلید همه بدی‌ها است.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران مؤمن به تقوای الهی، گفت: جریان‌ هایی که درصدد دوقطبی کردن جامعه هستند، بسیار خطرناک و به عنوان یک تهدید به شمار می‌آیند چرا که موجب شعله ور شدن اختلاف داخلی می‌شوند.

 

وی افزود: این تفرقه انداختن دشمنان همان سیاست فرعون است، چرا که فرعون بین قبایل اختلاف می‌افکند و حکومت می‌کرد، همان شعاری که امروز انگلیس سر می‌دهد و اجرا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی بیان داشت: امروز وحدتی که ما در اختیار داریم حرف امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیست، بلکه این کلام بر مبنای کلام الهی است و قرآن محور وحدت است.

 

وی افزود: خداوند می‌فرماید به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید؛ مصداق این ریسمان امیرمؤمنان(ع) است یعنی دور ولایت حلقه زدن و بر محور ولایت حرکت کردن است ما نباید از اختلاف دیگران خرسند شویم در دوران امام راحل، امام محور و فصل الخطاب بودند و امروز کلام رهبر معظم انقلاب محور و فصل الخطاب است.

 

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند امروز موضوع امنیت، مساله اولی و مهم ما به شمار می‌آید، گفت: دشمنان اگر بخواند ملتی را به زمین بزنند آن جامعه را دچار فساد و فحشا می‌کنند تا از این طریق جوانان آن جامعه را به تباهی سوق دهند به همین دلیل امنیت در برابر فحشا تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست، بلکه 25 ارگان وظیفه ایجاد این امنیت را دارند و نیروی انتظامی نباید در انجام وظیفه قانونی خود تسلیم فضا سازی دشمنان شود.

 

امام جمعه شهرری درباره روز جوان که مصادف است با ولادت حضرت علی اکبر(ع)، تصریح کرد: حضرت علی اکبر(ع) الگوی مناسبی برای جوانان به شمار می‌آید جوانان باید بدانند شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند امروز در عرصه فضای مجازی برای آلوده ساختن جوانان به کار برده می‌شود.

 

وی با اشاره به اوضاع نابسامان سوریه، اظهار داشت: اوضاع امروز سوریه متأسفانه بسیار نگران کننده است، امروز تمام کفر در برابر ایمان قرار گرفته است اگر ما در سوریه شکست بخوریم اسلام آسیب خواهد دید.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سخنرانی بیشرمانه‌ دیروز جان‌کری، ابراز کرد: این فرد بیان می‌کند ما زمانی از مسأله سوریه کوتاه می‌آییم که اوضاع به نفع ما باشد و ایران و روسیه هم باید از حمایت خود نسبت به سوریه دست بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران از حمایت دولتی که به صورت قانونی و به رأی مردم بوده دست بردارد، اما حمایت خود را از گروه تکفیری داعش که غیرقانونی و آدم کش هستند به خاطر عربستان و ترکیه برندارد، این امر هرگز عملی نخواهد شد و ما کوتاه نخواهیم آمد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرری 2 هزار و 790 شهید دارد و بنیاد شهید این شهر در نظر دارد به اتفاق مسؤولان تراز اول این شهر در برنامه طرح سپاس که دیدار از خانواده شهدا است این طرح را به اجرا برسانند./813/201/ب2

ارسال نظرات