۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۵۶۵
امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

تبیین ماهیت چهره مستکبران با نگاه جریان شناسانه به قرآن

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جریان استکباری همیشه در تاریخ وجود داشته است، گفت: در دوره های مختلف تاریخ، تنها نام مستکبران عوض می شود که ماهیت این جریان با نگاه جریان شناسانه به قرآن روشن می شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس نسبت به کشیده شدن تجمع ها و برخی اعتراض ها به نماز جمعه، اظهار نارضایتی کرد و گفت: فضای نمازجمعه نباید به عرصه این گونه فعالیت ها تبدیل شود.

 

وی در ادامه با تکذیب هرگونه نسبت خانوادگی بین خود و مالک کارخانه آلومینیوم هرمزگان، افزود: برخی از روی عمد اقدام به انتشار این گونه شایعه ها می کنند،  این درحالی است که تنها ارتباط با مالک جدید کارخانه آلومینیوم المهدی خریدار بخشی از زمین مصلای در حال ساخت بندرعباس بوده و هیچ ارتباط دیگری وجود ندارد.

 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جریان استکباری همیشه در تاریخ وجود داشته است، تأکید کرد: در دوره های مختلف تاریخ، تنها نام مستکبران عوض می شود که ماهیت این جریان با نگاه جریان شناسانه به قرآن را روشن می کند.

 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با انتقاد از اینکه برخی چنان با افتخار انگلیسی صحبت می کنند که گویی یک زبان بهشتی است، تصریح‌کرد: زبان دینی ما عربی و زبان مادری و سرزمینی ایرانیان فارسی است، پس زبان انگلیسی زبان بهشتی نیست که برخی مفتخر به صحبت کردن با آن هستند.

 

وی با اشاره به روش های سودجویی استکبار در جهت تحقیر ملت ها، گفت: قدرت های استکباری برای بزرگ جلوده دادن خود و کوچک شمردن ملت های دیگر در طول تاریخ از دو روش استفاده می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود، کوچک شمردن و مسخره کردن زبان، فرهنگ و آداب و رسوم ملت‌ها را بخشی از این عملکرد استکباری در تحقیر ملت ها عنوان کرد./851/201/ب2

ارسال نظرات