۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۶۵۴۴

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ در ارومیه برگزار شد

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ صبح امروز در دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی برگزار شد.
قرآن کریم آزمون قرآن

اسماعیل خیری، مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم که  طرحی  مصوب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد.


وی افزود: در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم 65 نفر ازحافظان پنج جزء به بالا از شهرهای مختلف استان شرکت کرده اند که  از این تعداد 55 نفر خانم و 15 نفر آقا هستند.


خیری اضافه کرد: شرکت کنندگان در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ 5 جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم با هم رقابت کردند که در صورت کسب نمره حد نصاب به مرحله شفاهی که تیرماه سالجاری برگزار می شود، راه خواهند یافت.


وی با اشاره به اعطای مدرک تخصصی به حافظان  گفت:مدارک حافظان کل در سه در جه خواهد بود، درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل کارشناسی ارشد و درجه سه معادل کارشناسی یعنی افرادی که در این درجات نمره کسب کنند مدرک آن ها همانند مدارک دانشگاهی از مزایا برخوردارخواهد بود.


مسؤول دارلقرآن کریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همچنبن به شرکت کنندگان 20 جز مدرک درجه چهار و به 10 جز مدرک درجه پنج داده می شود و به شرکت کننده پنج جز مدرک استانی اعطا می شود.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم، گفت: قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و به تعبیری کتاب زندگی است، انسان اگر می خواهد به سعادت برسد باید به قرآن رجوع کند.


خیری با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین که فرموده اند «من دو چیز گرانبها را میان شما به امانت می‌گذارم یکی قرآن و دیگری عترت و اهل بیتم را، مادام که شما به این دو دست بیارید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند مگر بر سر حوض کوثر»، اظهار داشت: باید به قرآن به عنوان کتاب هدایت مراجعه کنیم که مرحله اول آشنایی با روخوانی قرآن، مرحله دوم قرائت قرآن، مرحله سوم ورود به مفاهیم قرآن و مرحله چهارم که مهم ترین مرحله است، عمل به قرآن کریم است./1301/302/ب2

ارسال نظرات