۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۵۲۷
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

پیامدهای آزمایش هوشمندانه موشکی سپاه پاسداران در پسابرجام

کریمی با اشاره به اینکه اقدام سپاه در انجام آزمایش موشکی با خرد جمعی وخواست رییس جمهور صورت گرفت، گفت: بعد از برجام در دشمن طمعی ایجاد شد که بسیار خطرناک است، اگر الان آزمایش موشکی را انجام نمی دادیم منع حق آزمایش موشکی را پذیرفته بودیم.
آزمایش موشکی سپاه پاسداران

غلامعلی کریمی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با آزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی اظهار نظرها درباره تأثیر آن بر کند شدن روند اجرای برجام از سوی بیگانگان و برخی رسانه های معاند و نا آگاه، گفت: سپاه پاسداران به صورت خودسرانه اقدام به انجام کاری نمی کند، بلکه با عقل و خرد جمعی در نظام تصمیم گیری کشور به این نتیجه می رسند.

 

وی ادامه داد: بعد از برجام در دشمن طمعی ایجاد شد که بسیار خطرناک است، این طمع به لحاظ عقلانی اقتضا می کرد که به دشمن پیام داده شود که فکر باطل نکند که اگر دولت در یک بخش عقب نشینی تاکتیکی انجام داد و تغییراتی در اراک و فردو صورت گرفت نظام از موضع ضعف این کار را انجام داده است.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آقای رییس جمهور هم در نامه ای به وزیر دفاع  اعلام کرد که اگر قرار است موشک عماد در سال 95 آزمایش شود در سال 94 آزمایش شود چرا که از اقدامات نظامی و تخریبی دشمن جلوگیری می کند، اگر ما در اوایل سال 59 یک رزمایش برگزار می کردیم صدام  به ما حمله نمی کرد.

 

کریمی اظهار داشت: در حاشیه کنفرانس اسلامی در طائف صدام حدود یک سال تلاش می کرد که به ایران حمله نظامی کند ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، جرات نمی کرد چنین کاری کند، در این کنفرانس پادشاه عربستان یک بسته شاهانه به صدام داد که یک شمشیر طلایی به همراه بسته اطلاعاتی که آمریکایی ها از ارتش ایران تهیه کرده بودند در این بسته قرار داشت.

 

وی در ادامه گفت: 45 روز قبل از حمله صدام به ایران کودتای نوژه طراحی می شود، این کودتا ظاهرا شکست می خورد ولی منجر به متلاشی شدن ارتش می شود، اگر ما یک رزمایش هر چند مختصر برگزار می کردیم صدام جرات حمله به ایران را نداشت.

 

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: اگر ما این آزمایش موشکی را انجام نمی دادیم در قطعنامه ها تصویب می شد که ایران حق انجام آزمایش موشکی را ندارد و ما با مشکلات نظامی و امنیتی زیادی مواجه می شدیم، ما باید از این حق خود دفاع می کردیم و به دشمن اقتدار و توان خود را نشان می دادیم.

 

کریمی گفت: هوشمندانه ترین و زیرکانه ترین کار انجام این آزمایش بود که حتی تحلیل گران غربی هم این را قبول دارند، البته افرادی تحت تأثیر رسانه های بیگانه قرار می گیرند و می گویند سپاه پاسداران نباید این کار را انجام می داد./869/302/ب2

ارسال نظرات