۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۵۱۷
در سال جاری صورت خواهد گرفت؛

اعزام اساتید قرآنی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، یکی از برنامه های اداره امور قرآنی این استان در سال ۹۵ را اعزام اساتید قرآنی به مناطق محروم در همه رشته های قرآنی دانست.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 23 اردیبهشت ماه، در مراسم تجلیل از مربیان و فعالان قرآنی این شهرستان، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام که می فرمایند: «شریف ترین امت من حاملان قرآن هستند»، افزود: بالاترین مقام نه تنها در بین معلمان بلکه در بین کل انسان ها از آن مربیان قرآن است.

 

پرتوی این منزلت را به واسطه عظمت خود قرآن دانست و ادامه داد: هر کس کار قرآنی می‌کند با خود قرآن معامله کرده است و این معامله ای سود آور و بی همتا است.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: همان طور که راه قرآن صراط مستقیم است، هر کس در صراط مستقیم گام برمی دارد باید سختی های این راه را هم تحمل کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۵ اعزام اساتید به مناطق محروم در همه رشته های قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت مربی در شهر ناغان نخستین مرحله از برپایی دوره های تخصصی در شهرستان کیار است که به زودی این دوره ها در دیگر شهرهای این شهرستان هم برگزار می‌شود.

 

پرتوی همچنین راه اندازی مجمع خیرین قرآنی را گامی مهم در زدودن گرد و غبار مظلومیت از چهره قرآنی استان دانست و گفت: امید است با راه اندازی این مجمع تحول اساسی در آموزش های قرآنی در استان از جمله مناطق محروم صورت می گیرد. 

 

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام سیدحسن چراغی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار، با اشاره به حدیث مکارم اخلاق از پیامبر اسلام(ص) افزود: مکارم اخلاق که پیامبر در این حدیث شریف فرموده اند شامل عقل، دین، علم، حلم، جود، اجتماعی بودن یا همان عرف، احسان، صبر، شکرگزاری و نرم خویی است.

 

حجت ‌الاسلام چراغی ادامه گفت: مربیان قرآنی باید این حدیث شریف، به ویژه علم آموزی متناسب با شرایط روز را سر لوحه کار خود قرار دهند و همواره صبر پیشه کنند و راه پیامبر را ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات شهرستان کیار از سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده است، یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون ۵۰ جلسه خانگی قرآن در این شهرستان راه اندازی شده است که شهرهای گهرو و شلمزار بیشترین تعداد جلسات خانگی قرآن را به خود اختصاص داده اند.

 

حجت الاسلام چراغی همچنین، آموزش های تخصص در رشته های علوم قرآنی را از نیازهای ضروری برای تداوم کار قرآنی در شهرستان کیار عنوان کرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات