۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۲۶۴۳۰

بررسی آینده فعالیت‌های آموزشی مدارس قرآنی الجزایر

همایش بررسی آینده فعالیت‌های آموزشی مدارس قرآنی الجزایر دیروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور«محمد عیسی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر آغاز شد و به مدت یک روز ادامه دارد.
 الجزایر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در همایش بررسی آینده فعالیت های آموزشی مدارس قرآنی الجزایرکه با حضور شخصیت‌های برجسته از کشورهای فلسطین، تونس، موریتانیا و اساتید الجزایر برگزار شد، گفت: مدارس قرآنی مکمل مدارس دولتی الجزایر هستند؛ آنها می‌توانند نقش مؤثری در وحدت ملی کشور داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: مدارس قرآنی به مثابه قلعه‌ای در مقابل کسانی که خواهان تقسیم و تجزیه وحدت ملی الجزایر هستند، خواهد ایستاد؛ این مدارس مانع ورود و تسلط افراد سودجو بر افکار جوانان الجزایری می‌شوند.

 

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر هدف از برگزاری این همایش را معرفی مبانی اصلی دین مبین اسلام از جمله میانه روی، اعتدال و بهره‌مندی از کتاب مقدس قرآن کریم به جوانان عنوان کرد.

 

همایش «واقعیت و آینده فعالیت‌های آموزشی مدارس قرآنی» امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به کار خود پایان خواهد داد؛ «نقش مدارس قرآنی از قدیم تاکنون در نگهداری و حفاظت از دین مبین اسلام و زبان عربی هویت ملی» از محورهای اصلی این همایش است./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات