۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۲۰۴
قهرمان سلیمانی خبر داد:

حضور جمهوری اسلامی ایران در بین قدرت‌های علمی جهان

معاون پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جمهوری اسلامی بیش از یک درصد علم جهان را تولید می کند و این در حالی است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ جایگاهی در جدول تولید علم نداشته است.
قهرمان سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر قهرمان سلیمانی در نشست هم اندیشی استفاده از ظرفیت های مراکز علمی ایران و جهان اسلام که در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد،  با بیان اینکه جمهوری اسلامی بیش از یک درصد علم جهان را تولید می کند، اظهار کرد: این در حالی است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ جایگاهی در جدول تولید علم نداشته است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال این بود که قدرت خود را در حوزه‌های مختلف اعلام کند، تصریح کرد: اگر دیروز قدرت یک کشور، در قدرت نظامی بود، امروز قدرت در تولید علم خلاصه می‌شود.

 

معاون پژِوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه تولید علم برای ایران به عنوان حضور در بین قدرت‌های برتر جهان محسوب می‌شود، افزود: کشورهای اسلامی اگر می‌خواهند به عنوان قدرت تولید علم در جهان مطرح شوند چاره ای جز متحد شدن ندارند.

 

وی گفت: متاسفانه امروز به اندازه هشت قرن گذشته با یکدیگر داد و ستد علمی نداریم و این برای جهان اسلام ضعف بزرگی محسوب خواهد شد.

 

فوزی محفوظ از دانشگاه تونس نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه ما باید علوم دینی را مستند سازی کنیم، بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که نظر دین را در همه علوم بدست آوریمٰ به عنوان مثال بدانیم نظر دین درباره علم شبیه سازی و ِنتیک چیست.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و حوزه علمیه می‌تواند در این راستا نقش بسزایی ایفا کند و برگزار این نشست‌ها بسیار مفید خواهد بود./858/پ202/ی

ارسال نظرات