۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۲۶۱۶۷
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

گفت و گو بین مراکز علمی جهان اسلام ضروری است

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به صلح داریم باعث شده گفت و گو بین مراکز علمی جهان اسلام برای ما از انتخاب به یک ضرورت تبدیل شود.
حجت الاسلام لک‌زایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نجف لکزایی در نشست هم اندیشی استفاده از ظرفیت های مراکز علمی و دانشگاهی ایران و جهان اسلام که در سالن همایش های غدیر قم برگزار شدف با بیان اینکه مسلمانان همیشه بدنبال پیمودن سریع رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب هستند،اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید مسیر برطرف کردن مشکلات اصلاح انگیزه ها است و در این راستا فرموده است که پیامبر برای تزکیه و تعلیم آمده است.

 

وی با بیان اینکه ما همیشه بدنبال رسیدن به وضع مطلوب از مسیری غیر از تعلیم و تزکیه  هستیم، بیان کرد: اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به صلح داریم باعث شده گفت و گو برای ما از انتخاب به یک ضرورت تبدیل شود.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این آمادگی را دارد تا نسبت به تشکیل اتحادیه چند جانبه فرهنگی برنامه ریزی های لازم به انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم تا رویکرد اسلامی و انسانی در پژوهشگاه حاکم باشد، افزود:  مسؤولان سعی کردند تا به صورت جد به توانمند سازی علوم اسلامی البته متناسب با شرایط روز بپردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی با اشاره به تلاش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای کاهش سکولاریزاسیون علوم انسانی، افزود: یکی دیگر از فعالیت های این پژوهشگاه احیای تراس اسلامی و انتشار آن ها به زبان های مختلف بوده است که خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه بدست آوردند./858/پ202/ی

 

ارسال نظرات