۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۵۵۵
مدیر حوزه علمیه رودان:

شناخت اصول انقلاب اسلامی و پافشاری بر آن از ویژگی‌های طلاب تراز انقلاب اسلامی است

مدیر حوزه علمیه رودان شناخت اصول انقلاب اسلامی و پافشاری بر آن را یکی از ویژگی های طلاب تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: یک طلبه انقلابی باید ابتدا نسبت به اصول انقلاب اسلامی آشنایی و سپس به آن پایبند باشد تا در برابر هجمه های مختلف دشمن از آن دفاع کند.
مدیر حوزه علمیه رودان

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: عوامل مهمی در وقوع و تدام انقلاب اسلامی نقش داشته و نقش روحانیت در این راستا برجسته تر است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه رهنمودهای مقام معظم رهبری و مردمی بودن به خوبی توانسته در هجوم دشمنی های جهان استکبار مصون بماند و نه تنها عقب نشینی نکرده بلکه به پویایی رسیده است.

 

مدیر حوزه علمیه رودان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های قشر روحانیت به عنوان یکی از عوامل ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی که نقش بسزایی در به ثمر رسیدن و مقاوم شدن آن داشته، توجه جدی به تحصیل علم را از ویژگی بارز این قشر یاد و تصریح کرد: طلبه عالم به دین اسلام می تواند در باران شبهات روزافزون دشمن با پاسخهای صحیح و منطقی از دین دفاع کند می تواند از پایمال شدن حقوق مردم جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام زارع در ادامه، اخلاص و پاکی در اندیشه، اخلاق و عمل را از دیگر خصیصه طلبه تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: کاری که برای خدا و مقصود آن کسب رضای خدای متعال و یاری دین خدا باشد قطعا یاری حضرت باری تعالی را به دنبال خواهد داشت .

 

وی ابرازداشت: شناخت اصول انقلاب اسلامی و پافشاری بر آن نیز یکی دیگر از ویژگی های طلاب است که یک طلبه انقلابی باید ابتدا نسبت به اصول انقلاب اسلامی آشنایی و سپس به آن پایبند باشد تا در برابر هجمه های مختلف دشمن از آن دفاع کند.

 

مدیر حوزه علمیه رودان، وفاداری و پایبندی به خط ولایت و در یک کلام ولایت محور بودن نیز به عنوان دیگر فضائل طلاب دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد و این بیانگر آن است که ولایت رکن اصلی انقلاب اسلامی است که آن را در برابر طوفان های سخت استکبار و استعمار و جهالت محافظت کرده و به خوبی توانسته آن را به آرامش برساند.

 

حجت الاسلام زارع ادامه داد: وفاداری به خط ولایت یعنی وفاداری به دین یعنی رشد و بالندگی یعنی حفظ عزت و بزرگی انقلاب. از این رو طلبه طراز انقلاب ضمن آشنایی همه جانبه با اصل اساسی انقلاب از آن با تمام توان دفاع کند.    

 

وی، اهل بصیرت و تشخیص بودن را از مهم ترین خصوصیات طلاب عنوان کرد و افزود: طلبه ای که اینگونه باشد می تواند در ظلمات و غبار جریان قدرت و ثروت و انحراف از انقلاب اسلامی دفاع کند و چراغی هدایت گر برای مردم هم باشد، روحانی بصیر و اهل تشخیص از اتفاقات مختلف کشور و جهان غافل نیست و با آشنایی با نقشه های دشمن با اقدامات به موقع و حضور در صحنه های مختلف با آن مقابله کرده و آن را بی اثر می کند. 

 

مدیر حوزه علمیه رودان در بخش پایانی سخنان خود، داشتن روحیه مجاهدت و تلاش جهادی در عرصه های تحصیل ، تبلیغ و خدمت رسانی به بندگان خدا، تقوا ، تدین ، شجاعت و دلسوزی نسبت به دین و مردم و رفتار حسنه و همراه با تهذیب با مردم و مخصوصا جوان ها را از دیگر خصوصیات طلبه تراز انقلاب اسلامی نام برد./851/302/ب3

 

ارسال نظرات