۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۲۵۵۳۸
آیت الله صافی گلپایگانی:

نمایندگی مجلس امتحان الهی است/ دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم همت کنند

حضرت آ‌یت الله صافی با بیان توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس گفت: اصل انقلاب توسط همین مردمی بود که با خلوص نیّت و فداکاری، آن را پدید آوردند و اکنون نیز همه مسئولان بخصوص شما نمایندگان محترم باید در جهت رفع مشکلات و موانع و نیز ایجاد رفاه و آسایش مردم شریف اهتمام کنید بخصوص توجّه ویژه‌ای به محرومان و مستضعفان جامعه داشته باشید.
آیت الله صافی در دیدار عارق دیدار محمدرضا عارف با مراجع در قم

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رضا عارف به همراه جمعی از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی، با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله صافی در این دیدار  با اشاره به این که فرصت نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک امتحان الهی است، گفت: مسائل دنیا، زودگذر است. مهمّ آن است که فرد متوجه این باشد که راهش، راه خداوند متعال و هدفش رضایت حضرت ولیّ‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. باید شخصی که این مقام را عهده‌دار می‌شود به دنبال تحصیل رضایت خداوند و رضای بندگان او باشد و همه؛ چه نمایندگان و چه غیر آنها در این وظیفه و هدف علی السّواء هستیم؛ بالأخره امتحان است و بايد سعی کنیم از اين امتحانات سربلند بيرون بياييم.


این مرجع تقلید با اشاره به وجود برخی از روحانیون در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته عزیزانی که به عنوان روحانی در مجلس انتخاب شده‌اند، وظیفه بیشتری دارند. درست است که در اصل، وظیفه همه، حفاظت از احکام الهی و حدود شرع است، لیکن اشخاصی که در این لباس مقدّس هستند وظیفه بسیار بالاتری دارند و باید در جایی که لازم است مواظبت بیشتر و اهتمام زیادتری داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به نمایندگان مجلس، بیان کرد: اصل انقلاب توسط همین مردمی بود که با خلوص نیّت و فداکاری، آن را پدید آوردند و اکنون نیز همه مسئولان بخصوص شما نمایندگان محترم باید در جهت رفع مشکلات و موانع و نیز ایجاد رفاه و آسایش مردم شریف اهتمام کنید بخصوص توجّه ویژه‌ای به محرومان و مستضعفان جامعه داشته باشید.


حضرت آیت الله صافی در پایان دیدار، برای همه مسئولان و حاضران در جلسه، توفیق روزافزون در خدمت به دین و مردم، مسألت کرد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات