۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۵۳۲
مفتی اهل سنت:

امام خمینی اگر زنده بود مانع مذاکره با آمریکا می‌شد

شیخ نزار با بیان این که شکل گیری انقلاب اسلامی در سیار کشورها در گرو به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران است، گفت: آمده ام به شما بگویم انقلابتان را دوباره زنده کنید و با این استراتژی که در سایه همبستگی همه مردم با یکدیگر محقق می شود، در مقابل کشورهای ظالم و سیستم های مالی دنیا بایستید.
نزار حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شیخ عمران نزار حسین، مفتی اهل سنت و از مدافعان جهانی بودن انقلاب ایران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل دفتر صبح توس با اشاره به کارشکنی های صهیونیزم جهانی در خاورمیانه و از جمله، سوریه به منظور ایجاد جنگ شیعه و سنی، گفت: این که ایران تاکنون مورد حمله داعش قرار نگرفته، حاصل دوراندیشی و تدبیر رهبر آن آیت الله خامنه ای است.

 

وی افزود: داعش به دنبال ایجاد بهانه ای است که ایران به او حمله کند چرا که نقشه اصلی آن ها، وارد کردن شیعه و سنی به جنگ با یکدیگر در سرزمین های اسلامی است اگر ایران اشتباه و به عربستان حمله کند، اسرائیل خوشحال می شود چرا که در این صورت جنگ شیعه سنی به راه خواهد افتاد.

 

شیخ نزار در ارزیابی موفقیت داعش در دستیابی به این هدف، تصریح کرد: با وجود این که داعش تنها ابزار جنگ آفرینی میان مسلمانان نیست و جنگ عربستان با یمن نیز در همین راستا صورت می گیرد اما به حمدلله هنوز موفق به ایجاد جنگ درونی میان مسلمانان نشده اند.

 

اگر امام خمینی زنده بود هیچ گاه با آمریکا مذاکره نمی کردید

این مفتی اهل سنت درباره مذاکرات ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: فقط می توانم بگویم اگر امام خمینی(ره) زنده بود شما هیچ گاه با آمریکا مذاکره نمی کردید.

 

انتظار نمی رود ایران پس از سال ها انقلاب همچنان در سیستم پولی آلوده جهان حضور داشته باشد

وی با اشاره به نقشه اسرائیل(یهود صهیونیزم) برای تسلط بر حکومت جهان، گفت: یکی از ابزارهای آنان در این راستا، سلطه بر سیستم پولی و مالی دنیا است اما روسیه با تشکیل اتحاد بریکز سعی در مقابله با این سیستم دارد و اسرائیل هم برای جلوگیری از این تهدید روسیه را به حمله تهدید می کند.

 

شیخ نزار با ابراز از تأسف از این که با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، ایران هنوز در سیستم پولی آلوده صهیونیزم که در جهان دایر است، حضور دارد، افزود: حتی علما نیز اعم از شیعه و سنی در این باره چیزی نمی گویند.

 

اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی حرام است

مدیر دعوت برای تنظیم اسلامی در آمریکای شمالی، اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی از دیدگاه قرآن را حرام اعلام و اظهار کرد: این مایه ننگ است که مسلمانان وابسته امریکا باشند و امریکا از این طریق از آن ها سوء استفاده کند.

 

نویسندهٔ کتاب «اورشلیم در قرآن» با بیان این که ایران باید در تقابل با امریکا، همکاری با روسیه را تقویت کند، درباره شدت یافتن حملات صهیونیست ها به فلسطین و نوار غزه، یادآور شد: نقشه اصلی این ها اخراج مردم از فلسطین و ایجاد حاکمیت قانونی اسرائیل است بنابراین از هر موقعیتی برای حمله استفاده می کنند.

 

برخی اگر می خواهند التماس کنند و حج بروند، بروند، من نمی خواهم

شیخ نزار درباره ادای فریضه حج در شرایط کنونی منطقه خاطرنشان کرد: اگر حضرت پیامبر(ص) یا امام زمان(عج) بودند ما باز هم ویزای حج نیاز داشتیم؟ بنابراین باید بسیار ساده لوح و کم اندیشه باشیم که ویزای حج را از سعودی ها گدایی کنیم؛ برخی اگر می خواهند التماس کنند و حج بروند، بروند، من نمی خواهم.

 

دولت پاکستان قابل اعتماد نیست

مدیر مؤسسهٔ اسلامی برای تعلیم و تحقیقات در میامی(فلوریدا) درباره روابط ایران و پاکستان گفت: اعتقادی به دولت پاکستان ندارم و به ایران و روسیه توصیه می کنم نسبت به دولت پاکستان اعتماد نداشته باشند چرا که خود را به امریکا و عربستان فروخته است و صهیونیزم هنوز کنترل پاکستان را در دست دارد.

 

با پیروزی ترامپ، جان کندی به امریکا باز می گردد

وی ضمن نقد سیستم انتخابات و رأی گیری، اظهار کرد: این نوعی ساده لوحی است که امروز کسی باور کند واقعا می تواند در صحنه سیاسی انتخابگر باشد چرا که شبکه صهیونیزم جهانی مستقیم و غیرمستقیم در آراء دخالت می کند تا نتیجه مطلوب خودش حاصل شود.

 

شیخ نزار با اشاره به انتخابات اخیر امریکا، تأکید کرد: برهه کنونی، حساس ترین زمان در تاریخ امریکا است چرا که می تواند به بازگشت دوباره سیاست های جان کندی منتهی شود؛ ترامپ آدم باهوش و بسیار شبیه جان کندی رییس جمهور فقید امریکا است و اگر روی کار بیاید من به او اعتماد می کنم.

 

وی ادامه داد: ترامپ ضداسرائیل است و به حمایت مالی آنان نیز نیازی ندراد. او با پیام های به ظاهر زیبا اسرائیل را تهدید می کند که برایش مزاحمتی ایجاد نکند وگرنه رازهای موساد را فاش خواهد کرد.

 

به امام خمینی افتخار می کنم

 این مفتی اهل سنت در ادامه از امام خمینی(ره) به عنوان بهترین رهبر جهان یاد کرد و افزود: من به او و این جمله اش که «آمریکا شیطان بزرگ است» افتخار می کنم.

 

وی درباره شکل گیری انقلاب اسلامی در سایر کشورها یاداور شد: زمانی مردم دیگر کشورها به انقلاب اسلامی ترغیب می شوند که انقلاب اسلامی ایران به ثمر بنشیند و نتایج مطلوب آن را مشاهده کنند.

 

آمده ام بگویم انقلابتان را دوباره زنده کنید

شیخ نزار اضافه کرد: آمده ام به شما بگویم انقلابتان را دوباره زنده کنید و با این استراتژی که در سایه همبستگی همه مردم با یکدیگر محقق می شود، در مقابل کشورهای ظالم و سیستم های مالی دنیا بایستید.

 

وی گفت: باید کاری کنیم روزی برسد که به سیستم پول واقعی و اسلامی برگردیم، با این استراتژی ما می توانیم انقلاب را در کشورهای دیگر نیز شاهد باشیم.

 

لازم به ذکر است شیخ عمران نزار حسین، محقق، فیلسوف و نویسنده اسلامی و متخصص در جهان سیاست، اقتصاد،معادشناسی، مسائل اجتماعی و اقتصادی-سیاسی مدرن و متخصص در امور بین‌المللی است. وی نویسندهٔ کتاب پرفروش «اورشلیم (بیت المقدس) در قرآن» می‌باشد.

 

نزار حسین در جزیرهٔ کارائیب ترینیداد در سال ۱۹۴۲ میلادی به دنیا آمد. وی از فارغ التحصیلان موسسهٔ علمیه در کراچی می‌باشد و وی در مقاطع بالا در موسسه‌های مختلفی چون دانشگاه کراچی، دانشگاه هند غربی، دانشگاه الازهر و موسسه تحصیلات تکمیلی روابط بین الملل در سوئیس به تحصیل علوم پرداخته‌است.

 

او برای چندین سال به عنوان مسؤول خدمات خارجی در وزارت امور خارجهٔ دولت ترینیداد و توباگوکار می‌کرد، اما کارش را در سال ۱۹۸۵ برای وقف زندگی‌اش برای رسالت اسلام ترک کرد.

 

او به مدت ۱۰ سال در نیویورک زندگی کرد و در این مدت وی به عنوان مدیر مطالعات اسلامی برای کمیتهٔ مشترک سازمان‌های مسلمان نیویورک بزرگ کار کمی‌ کرد. وی در مورد اسلام در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی، کالج‌ها، کلیساها، کنیسه‌ها، زندان‌ها، سالن‌های اجتماعی و غیره سخنرانی کرد. وی همچنین در مباحثات با عالمان مسیحی و یهودی در حالی که نمایندهٔ اسلام در آمریکا بود شرکت کرد. برای مدتی امام مسجد دارالقرآن لانگ مآیلند نیویورک بود. وی همچنین ده سال متوالی، هر ماه یک بار در مقر سازمان ملل در منهتن امامت و خطابهٔ نماز جمعه را بر عهده داشت.

 

او که مدیر سابق مطالعات اسلامی مؤسسهٔ علمیهٔ کراچی، پاکستان، مدیر تحقیقات کنگرهٔ جهانی مسلمانان در کراچی، پاکستان، مدیر مؤسسهٔ اسلامی برای تعلیم و تحقیقات در میامی، فلوریدا و مدیر دعوت برای تنظیم اسلامی در آمریکای شمالی است، در دفاع از انقلاب ایران و هدف عظیم امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را به جهان معرفی و تأکید می کند انقلاب ایران انقلابی شیعی نیست بلکه یک انقلاب اسلامی برای تمام جهانیان است./930/201/ب3

ارسال نظرات