۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۲۵۵۰۵

هراس مسلمانان آمریکا از اظهارات اسلام‎هراسانه نامزدهای ریاست جمهوری این کشور

مسلمانان شهر دیترویت آمریکا از این نگران هستند که وعده‎های برخی از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور و به ویژه نامزدهای جمهوری‎خواه برای تصویب قوانین جدید مبارزه با تروریسم باعث بدبینی بیشتر نسبت به مسلمانان شود.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان شهر دیترویت آمریکا از این نگران هستند که وعده‎های برخی از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به ویژه نامزدهای جمهوری‎خواه برای تصویب قوانین جدید مبارزه با تروریسم سبب بدبینی و سختگیری بیشتر نسبت به مسلمانان شود.

 

بحث های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در مورد این که بهترین راه برای محافظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی چیست از نزدیک به وسیله مسلمانان ساکن در شهر دیترویت که یکی از بزرگترین جمعیت های مسلمان ساکن در آمریکا را در خود جای داده است، دنبال می شود.

 

نمایندگان جامعه مسلمانان دیترویت می گویند که از مشاهده پیشنهاداتی که از سوی نامزدهای جمهوری خواه و به ویژه دونالد ترامپ میلیاردر مطرح می شود، نگران هستند.

 

پس از آن که تد کروز و جان کاسیچ، دیگر نامزدهای حزب جمهوری خواه در هفته گذشته از ادامه رقابت ها انصراف دادند بسیاری از کارشناسان دونالد ترامپ را نامزد حزب جمهوری خواه در رقابت ریاست جمهوری آمریکا برای سال بعد می دانند.

 

ترامپ و کروز در بحث های تلویزیونی پیشنهاداتی مطرح کرده بودند که به عقیده بسیاری نوعی اسلام هراسی به شمار می رفت.

 

به عنوان مثال در واکنش به حملات تروریستی صورت گرفته در بروکسل، تد کروز پیشنهاد کرد که نیروهای پلیس باید پیش از آن که محلات مسلمان نشین به سوی افراطی گرایی متمایل شوند نظارت شدیدی بر روی این محلات داشته باشند.

 

ترامپ نیز پا را از این فراتر گذاشته و پیشنهاد کرد که ورود تمامی مسلمانان را به خاک ایالات متحده ممنوع کنند، یک پایگاه داده برای ردیابی تمامی مسلمانان ایجاد شود و مسلمانان مجبور باشند که همیشه کارت های هویتی ویژه ای به همراه داشته باشند.

 

عابد ایوب، مدیر حقوقی و سیاستگذاری کمیته مبارزه با تبعیض علیه اعراب آمریکایی در این مورد می گوید: نکته جالب در مورد پیشنهاد تد کروز آن است که پیشنهاد وی هم اکنون نیز در حال اجرا است. پلیس شهر نیویورک به جاسوسی از محلات مسلمان نشین معروف است.

 

برخی از کارشناسان معتقدند که اظهارات اسلام هراسانه ترامپ و سایر نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا امنیت این کشور را بیشتر به خطر می اندازد چرا که گروه های تروریستی از همین اظهارات اسلام هراسانه برای عضوگیری سوءاستفاده می کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات