۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۲۵۴۳۵
امام جمعه قهدریجان مطرح کرد؛ 

لزوم برطرف کردن موانع ازدواج

حجت الاسلام هاشمی ازدواج آسان را یکی از مهم ترین دغدغه‌های امروزه جوانان ذکر کرد و گفت: با آسان کردن ازدواج باید از فتنه و فساد جلوگیری کنیم و مانع رشد معضلات اجتماعی در جامعه شویم.
حجت الاسلام هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شهرستان قهدریجان، شب گذشته در مصلی این شهرستان، با اشاره به رواج بدپوششی و بدحجابی در جامعه، گفت: تهیه لباس‌های مناسب و آبرومندانه و حافظ حیا و عفت به ویژه برای بانوان بسیار سخت و مشکل شده است درحالی که لباس‌هایی که از حجاب و پوشش مناسب برخوردار نیستند و لباس‌های زننده و جلف را به سادگی از هر فروشگاهی می‌توان تهیه کرد.

 

وی با بیان اینکه آب از سرچشمه گل آلود است و مسؤولان نسبت به این مسائل بی تفاوت شده‌اند، تصریح کرد: جای سؤال است که چرا جلوی عرضه لباس‌های بدن‌نما و تحریک کننده و مسموم کننده فضای جامعه که عمدتا هم قاچاق هستند گرفته نمی‌شود، فضای جامعه برای کار و تلاش و رفت و آمد است نه شهوت پرستی و تحریک جنس مخالف، بسیاری از این لباس‌ها در کشورهای تولید کننده مورد مصرف قرار نمی‌گیرد ولی متأسفانه در جامعه ما از آنها استقبال می‌شود.

 

حجت الاسلام هاشمی ضمن تأکید بر لزوم برخورد جدی با مزاحمان نوامیس، عدم برخورد قاطع با این افراد را موجب خدشه‌دار شدن اقتدار قوه قضاییه و نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: باید برخوردها برمبنای حدود الهی باشد، حدود الهی همراه با عدالت و مساوات تعیین شده است و لازم است در جامعه اجرایی گردد.

 

لوازم آرایش برای بیرون خانه مصرف می شود نه داخل خانه

امام جمعه قهدریجان با اشاره به مصرف بسیار زیاد لوازم آرایش در کشور، خاطرنشان کرد: لوازم آرایش در کشورما بسیار مصرف می‌شود آنهم نه برای داخل خانه بلکه برای بیرون از خانه و در کوچه و خیابان‌ها، تعداد مغازه‌های فروش لوازم آرایشی در تهران 8 برابر کتابفروشی‌ها است، 150 هزار میلیارد تومان گردش مالی سالیانه خرید و فروش لوازم آرایش در کشور است.

 

وی در ادامه افزود: 800 میلیون دلار لوازم آرایش قاچاق وارد کشور می‌شود که دولت باید با آن مبارزه کند، در کشوری که رهبر آن بارها فریاد زده است که باید به فکر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و حل مسائل معیشتی مردم باشیم چرا باید شاهد این حجم عظیم قاچاق باشیم، این لوازم آرایشی و محصولات قاچاق دردی از کشور دوا نمی‌کند و باید با قاچاق به صورت جدی مبارزه کرد.

 

فرار جوانان از ازدواج مایه فساد در جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه ازدواج آسان را یکی از مهم ترین دغدغه‌های امروزه جوانان ذکر کرد و گفت: رسوم و توقعات بیجا سد بزرگی شده است بر سر راه ازدواج، کاری نکنیم که جوانان از ازدواج فرار کنند، این معضل مایه و منشأ فسادی بزرگ بر روی زمین خواهد شد، با آسان کردن ازدواج باید از فتنه و فساد جلوگیری کنیم و مانع رشد معضلات اجتماعی در جامعه شویم.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه قوام و بنیان زندگی مشترک جوانان با سخت گیری در ازدواج شکل نمی‌گیرد، گفت: کسانی که فکر می‌کنند سخت گیری در ازدواج قوام زندگی را بیشتر می‌کند سخت در اشتباه هستند، سخت گیری در ازدواج هرگز پایه‌های زندگی را محکم نمی‌کند بلکه حتی ممکن است منشأ مشکلات و عقده گشایی‌ها نیز بشود.

 

تفاخر شأن خانواده‌ها را پایین می‌آورد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جهیزیه دیدن و به رخ کشیدن جهیزیه گناه است، اینها کارهای جاهلیت بوده است، تفاخر و به رخ کشیدن شأن خانواده‌ها و اشخاص را پایین می‌آورد، ما خلیفه خدا هستیم و این رفتار در شأن خلیفه خدا نیست.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان با بیان اینکه اگر موانع ازدواج برطرف نشود آتش فتنه و فساد حاصل از این مشکل گریبان همه ما و جامعه را خواهد گرفت، تصریح کرد: همه باید در راستای برطرف شدن مشکلات ازدواج نسل جوان و شکل گیری ازدواجی اسلامی، ساده و آسان که مطمئنا رحمت و عنایات خدواند موجب مقاوم بودن و پایداری آن خواهد بود شکل بگیرد و از این طریق جوانان زندگی با ثبات‌تری خواهند داشت./202/1304/ب1

ارسال نظرات