۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۵۱۷۷
آیت الله آل‌هاشم:

 سپاه پاسداران عزت و آبروی نظام اسلامی است

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دشمنی‌های غرب و رژیم صهیونیستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفت: سپاه مایه عزت و آبروی نظام اسلامی است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مناسبت های ماه رجب و شعبان همه فرصت هایی برای تهذیب نفس و آمادگی برای حضور در ضیافت الهی است.


وی با تبریک فرا رسیدن سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار خاطرنشان کرد: سالروز میلاد سومین امام شیعیان با نام روز پاسدار نامگذاری شده، که به حق نامگذاری بجایی بوده است، چراکه پاسداران با تأسی از حضرت سیدالشهدا(ع) برای دفاع از اسلام و انقلاب لحظه‌ای تردید به خود راه نمی دهند.


آیت الله آل‌هاشم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بزرگ پاسدار جهان اسلام دانست و گفت: آن حضرت همه داشته‌های خود را در راه خدا و برای خدا فدا و از ارزش‌های اسلامی پاسداری کرد و این معنای اصلی پاسداری است، فرهنگی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تأسیس سپاه پاسداران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دشمن‌های غرب و رژیم صهیونیستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: سپاه مایه عزت و آبروی نظام اسلامی است. پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایران اسلامی حراست کردند.


وی با بیان این‌که پاسداران مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، تصریح کرد: سپاه هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم بعد از جنگ تحمیلی به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند، بر اساس قانون اساسی؛ سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی بوده و این مأموریت منحصر در زمان و مکان خاص نیست.


آیت الله آل‌هاشم همچنین با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز اظهار داشت: حضرت عباس(ع) درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ع) آموخت، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و مکتب مادی‌گرای غرب عاجز از درک مفهوم ایثار و شهادت در مکتب تشیع است، تصریح کرد: امروز همسران جانبازان دوران دفاع مقدس با پیروزی از مکتب حضرت زینب(س) پرستار شریک زندگی خود هستندچراکه می دانند؛ اجر جانبازان کمتر از شهدا نیست.


وی در ادامه میلاد امام سجاد(ع) را فرصتی برای مطالعه صحیفه سجادیه دانست و گفت: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه، ماه زیبایی‌هاست و جلوگاه خاصی دارد و ولادت این سه بزرگوار که در حادثه عاشورا نقش و سهیم بوده در این ماه و پشت سر هم به دلیل نیست.


آیت الله آل‌هاشم خواستار بهره‌مندی حداکثری از فضائل معنوی ماه شعبان شد و افزود: شعبان فرصت مناسبی برای خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان است، اعیاد شعبانیه لزوم توجه بیشتر به برکات معنوی این ماه را می‌رساند؛ انتظار میرود؛ مؤمنان پیش از آغاز ماه رمضان؛ صفای دل و جان برای حضور در این ضیافت الهی داشته باشند.


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن روز جهانی هلال اظهار داشت: امدادگران هلال احمر، جهادگران عرصه ایثار و فداکاری هستند، امروزه هزاران نفر به عنوان داوطلب هلال احمر در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم در حوادث مختلف هستند./201/935/ب1

ارسال نظرات