۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۱۳۲

نگاهی به کتاب اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری

کتاب « اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری» ازآثار پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.
کتاب «اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی ناشی از دعاوی کیفری» از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

 

بر اساس این گزارش، این اثر به همت حجت الاسلام جواد فخار طوسي، پژوهشگر و ‌ استاد سطح عالي حوزه علميه قم در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نتیجه رسیده است.

 

خلاصه ای از این کتاب به شرح ذیل است:

مجرمان در منطق دین دارای حرمت و آبرو می باشند، در این میان افرادی که به ناروا مورد اتهام قرار می گیرند و بعد از رسیدگی قضایی تبرئه می شوند نه فقط از این منطق بیرون نیستند بلکه به رعایت آن سزاوار ترند.

 

کتاب حاضر می کوشد با استناد به دلایل و مبانی شرعی و نیز نگاه به قوانین و تحلیل های حقوقی  ضرورت پاسداشت حرمت و آبروی این افراد و اعاده حیثیت به آنان را اثبات کند.

 

اعاده حیثیت یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه وظیفه ای است که برعهده حکومت و دستگاه های مسئول قرار دارد؛ این مهم مسیر بازگشت متهمان و مجرمان به زندگی اجتماعی را هموار و بهره گیری از توان و قابلیت های آنان را امکان پذیر تر می کند.

 

گفتنی است، علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه نشر آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در خیابان ارم، قبل از چهار راه شهدا مراجعه کنند./1330/ن604/ق

 

 

 

ارسال نظرات