۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۲۵۰۸۷
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

بعثت پیامبر اسلام، بزرگ‌ترین نعمت ها است

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که پیامبر خاتم اعظم پیامبران است، گفت: نعمت بعثت پیامبر ختمی مرتبت، اعظم نعمت ها است و عظمت نعمت نبوت ختمیه در قرآن مشهود است.
فاضل فاضل فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی حسینی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، ظهر امروز در مجلس با شکوهی که در دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با حضور آیت الله جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما، فضلا، طلاب و عموم مردم برگزار شد، گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) اعظم بعثت های الهی است زیرا بزرگ ترین نعمت و اعظم نعم الهیه می باشد.

 

وی بعثت پیامبر (ص) را آغاز هدایت دانست و افزود: هدایت در میان نعمات الهی از همه بالاتر است زیرا اگر انسان از نعمت هدایت برخوردار شود همه نعمت ها، نعمت است و اگر از نعمت هدایت برخوردار نبود همه نعمت ها، نقمت می بود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که مرگ بهتر از زندگی بدون هدایت است تصریح کرد: زندگی در صورتی ارزش دارد که در مسیر هدایت باشد، اگر نعمت هدایت نبود نقمت می بود و مرگ بهتر از زندگی است.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ اظهار کرد: ما روزی 10 مرتبه «اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ؛ خدایا ما را به راه راست هدایت فرما» می گوییم و بلافاصله بعد از آن می گوییم «صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ؛ راه کسانی که به آنها نعمت داده ای»؛ پس کسانی که مورد نعمت خداوند قرار گرفته اند آنهایی هستند که در راه هدایت قرار دارند.

 

وی تأکید کرد: در جایی دیگر از قرآن آمده «کسانی که از قرآن و رسول فرمانبری می کنند خدا به آنان نعمت داده، انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین»؛ این چهار گروه مصادیق بارز نعمت بزرگ الهی اند؛ پس این بزرگ ترین نعمت است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که باید بنگریم جزء کدام دسته قرار داریم گفت: نبی که نیستیم، صدیقین که صدیق اکبر مولی الموحدین حضرت علی (ع) است و صدیق زمان نیز ولی عصر (عج)، پس جزء صدیقین نیستیم و از صالحین هم نبوده ایم؛ آن چیزی که مایه امیدواری است که همراه صالحین باشیم و این نعمت عظما است.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که خداوند به انسانها لطف داشته که پیامبران الهی را فرستاده خاطرنشان کرد: آنهایی که می گویند خداوند پیامی نفرستاده یا به هیچ بشری وحی نشده، خدا را نشناخته اند زیرا لازمه لطف و کرم خدا این است و خداوند می فرماید «پیامبر (ص) از شماست و حرص می زند تا شما را هدایت کند؛ پیامبر (ص) نسبت به مؤمنین رئوف و رحیم است».

 

حجت الاسلام حسینی پیامبر خاتم را اعظم پیامبران عنوان و ابراز کرد: نعمت بعثت پیامبر ختمی مرتبت، اعظم نعمت ها است، عظمت نعمت نبوت ختمیه در قرآن مشهود است.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ تشریح کرد: حضرت موسی (ع) پیامبر اولوالعزم بود، پیامبری رفیع که خداوند مستقیم با او سخن می گفت؛ وقتی با هفتاد نفر از بزرگان و پیروان بنی اسرائیل به کور طور آمد، آنان خواستار دیدن خداوند شدند و حضرت به آنان فرمود از این خواسته دست بردارید. خداوند به موسی (ع) فرمود اینان می گویند تو بخواه، تو به کوه سینا نگاه کن اگر سر جایش ایستاد مرا خواهی دید، خدا به کوه تجلی کرد و کوه پودر شد و حضرت موسی (ع) بیهوش شد.

 

وی با بیان این که خداوند به پیامبر اکرم (ص) می فرماید ما سخن سنگینی بر تو القا کردیم که اگر قرآن را بر کوه نازل می کردیم کوه پودر می شد تصریح کرد: قرآن با آن عظمت و سنگینی بر قلب پیامبر (ص) نازل می شد و قلب پیامبر (ص) چقدر محکم و استوار است.

 

حجت الاسلام حسینی نبوت ختمیه را اعظم بعثت انبیا دانست و تأکید کرد: این مسؤولیت سنگین برای آن بزرگوار و آن نعمت یزرگ برای ما که از امت بهترین پیامبران الهی هستیم و در میان عنایاتی که خداوند بر انسانها آورده اکمل و اتم نعمات الهیه، نعمت هدایت ماست.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که نعمت بعثت پیامبر اکرم (ص) با ولایت امیر مؤمنان (ع) کامل شده که بالاترین نعمات است بیان کرد: از امتیازات ماه رجب تولد ثقلین است، سیزده رجب تولد قرآن ناطق و بیست و هفت رجب تولد قرآن صامت و اینان به کمک هم هدایت گر خلقند؛ خدا را شکر که در بین این همه امت مسلمان، ما پیروان راستین این خط هستیم./202/861/ب1

ارسال نظرات