۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۶۰۲
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

طلاب علوم دینی از سبک زندگی امام کاظم الگو بگیرند

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به این که امام کاظم(ع) لباس‌های خشن می‌پوشید و خود را شبیه روستاییان می‌کرد، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه هم باید این سبک زندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی دوری کنند.
امام کاظم ع

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: امام کاظم(ع) در گذشت و بردباری بسیار معروف بود و در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمودند دوست داشتم غیر از او فرزند دیگری نداشتم تا هیچ کس در علاقه‌ام به موسی شریک نمی‌شد.

 

وی با بیان این که امام کاظم(ع) از درجات بالای علمی برخوردار بودند، افزود: ایشان نیز مانند پدر خود شاگردان زیادی داشتند و اگر تنگ نظری خلفای عباسی نبود مردم می‌توانستند حد اعلای استفاده را از وجود ایشان ببرند ولی خلفای عباسی با روش ستمگرانه خود و زیاده‌روی در عیش مردم را از وجود ایشان محروم کردند.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به تعالیم زیادی که امام کاظم(ع) به شاگردان خود از جمله بنیان‌گذاران مذاهب اهل تسنن آموخت، ابراز داشت: امام کاظم(ع) بعد از وفات پدرشان با جمع‌آوری  روايات و احاديث و احكام و احياى سنن پدر گرامى و تعليم و ارشاد شيعيان، اسلام راستين را كه با تعاليم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد(ع) نظم و استحكام يافته بود حفظ و تقويت كرد.

 

وی با بیان این که بهترین لقبی که به امام کاظم(ع) داده می‌شود، عبد صالح است، گفت: امام کاظم(ع) در سخاوت و بخشندگی مانند دیگر امامان سرآمد بود و کیسه‌های سیصد و چهارصد دیناری را به نیازمندان می‌داد و بسیار مردم را به بخشش و سخاوت توصیه می‌کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با بیان این که امام کاظم(ع) پیوسته لباس خشن می‌پوشید و خود را شبیه روستاییان می‌کرد تا به دیگران فخر نفروشد، خاطرنشان کرد: سیره اهل‌بیت(ع) بر این بوده است که همواره در سختی و تنگنا زندگی می‌کردند و طلاب حوزه‌های علمیه هم باید این سبک زندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی دوری کنند.

 

وی بی‌اعتنایی امام کاظم(ع) نسبت به زرق‌ و برق‌های دنیوی را از بلندی روح ایشان دانست و افزود: ایشان نسبت به زن و فرزند و زیردستان خود بسیار با عاطفه و مهربان بود و در پنهان و آشکار به مستمندان کمک می‌کرد.

 

حجت الاسلام گواهی  با بیان اینکه امام کاظم(ع) بر تلاوت قرآن بسیار تأکید داشت، ابراز کرد: ایشان فرو برنده خشم بود و هرگز از گفتن حق اگر چه در برابر سلاطین جائر ابایی نداشت و در روایتی می‌فرمایند حق را بگو حتی اگر موجب هلاکتت شود و زندانی شدن ایشان هم به خاطر همین ویژگی ایشان بود./843/302/ب2

ارسال نظرات