۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۲۴۴۲۵
امام جمعه شهرری:

توجه به اقتصاد کشور امری لازم و ضروری است

امام جمعه شهرری گفت: توجه ویژه به اقتصاد کشور امری لازم و ضروری به شمار می‌رود و برپایی هر گونه جلسات باید در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باشد.
توجه به اقتصاد کشور امری لازم و ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در نشست هم اندیشی و بررسی موانع و مشکلات تولید صنعتگران که در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرری برگزار شد، گفت: توجه به اقتصاد کشور امری لازم و ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه برپایی هر گونه جلسات باید در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باشد، بیان داشت: انتظار می‌رود این امر خطیر با سرعت و دقت بیشتری در جامعه پیگیری شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند سه صدا وجود دارد که تمام حجاب‌ها را می‌درد تا به حضرت حق برسد، گفت: ابتدا صدای پای رزمنده‌ای است که گام بر روی زمین می‌گذارد و خداوند متعال آن صدا را می‌شنود، دوم قلمی که برای نگارش بر صفحه کاغذ می‌لغزد و دیگری صدای چرخ تولید است که همه این اصوات به خداوند می‌رسد.

 

امام جمعه شهرری در خصوص اینکه بسیاری از بزرگان بر مبنای این حدیث استقلال هر کشور را به سه پایه نظامی و دفاعی، عالمان و دانشمندان و اقتصاد سالم تقسیم کرده، ابراز داشت: این سه اصل در شکل گیری استقلال یک کشور نقش بسزایی ایفا می‌کنند به همین سبب اگر در بین این سه اصل پیوند محکم و قویی برقرار شود استقلال کاملی نسیب کشور می‌شود.

 

وی عنوان کرد: امنیت، مبنای پیشرفت هر کشور است و با توجه به وضعیت نا امن کشورهای همسایه کشور ما ضریب امنیتی بالایی دارد که باید خدا را در این امر شاکر باشیم زیرا امنیت کشور موجب پیشرفت می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: برای اقتصاد سالم امنیت امر بسیار مهمی محسوب می‌شود و همچنین از نظر دانشمندان و کارشناسان علمی در رشته های مختلف، کشور ما در سطح خوبی بوده و لازم است در زمینه پیشرفت اقتصادی تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: اگر ملتی با وجود زمین و آب فقیر باشند آنان از رحمت خدا به دور هستند به همین دلیل اگر ما نتوانیم در امر اقتصادی که معاش مردم است، موفق باشیم مورد بخشش خدا و مردم نخواهیم بود پس ما با وجود این نعمت‌های زیاد باید موانع و مشکلات را مرتفع کنیم تا با امنیت قوی، پیشرفت علمی و ملتی به دور از فقر داشته باشیم./813/202/ب1

ارسال نظرات