۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۳۹۸
مديرحوزه علميه دارالعلم اسلامي‌آيت الله اعتمادي كاشان:

انقلابي بودن يكي از ويژگي های شهيد مطهري است

مديرحوزه علميه دارالعلم اسلامي آيت الله اعتمادي شهرستان كاشان با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه حوزه علميه قم بايد همچنان يک حوزه انقلابي و مهد انقلاب باقي بماند، گفت: رسيدن به اين هدف نيازمند انديشه، تدبير و برنامه ريزي دقيق است.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان تجليل از اساتيد حوزه دارالعلم آيت الله اعتمادي كاشان تجليل از اساتيد حوزه دارالعلم آيت الله اعتمادي كاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عباس شريفيان، ظهر امروز در مراسم تقدير و تجليل از اساتيد حوزه دارالعلم اسلامي آيت الله اعتمادي كاشان در جمع طلاب با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري  وتبريک  هفته معلم، گفت: امروز اساتيد و طلاب ما بايد انقلابي عمل کرده وحوزه ها را انقلابي نگه داشته ومانند شهيد مطهري که هر كجا احساس كرد جامعه، مردم واسلام نياز به بيان و قلم او دارد وارد عرصه شد.

 

وي از انقلابي بودن عنوان يكي از ويژگي شهيد مطهري نام برد و افزود: وظيفه امروز طلاب واساتيد سربازان امام زمان، ترويج دين اسلام با استفاده از الگوي اهل بيت(ع) است كه اين مسير رابه ما نشان دادند.

 

حجت الاسلام شريفيان در ادامه با اشاره به اين حديث شريف از پيامبر اكرم(ص) كه فرمود: ‹‹ان المعلم الخير يستغفر له دواب الارض و حيتان البحر، معلم الخير››، گفت: معلم كسي است كه مردم را دعوت به خوبي و نيكي مي كند و براي رشد فكري، ارتقاي مباحث اقتصادي و معيشت و دنيا و آخرت مردم تلاش مي كند در واقع معلم الخيراست.  

 

مديرحوزه دارالعلم اسلامي آيت الله اعتمادي كاشان ابراز کرد: براي چنين شخصيتي كه عنوان معلمي را دارد، هر جنبنده اي كه روي زمين است، ماهيان دريا و كل ذي الروح و آنچه در آسمانها به عنوان اجسام و ارواح و موجودات ذي روح، همه براي معلم الخير استغفار و دعا مي كنند.

 

حجت الاسلام شريفيان با اشاره به اين كه بر اساس اين حديث و احاديث ديگر جايگاه معلمي و ستادي بالاترين جايگاه است، گفت: براي ارتقاي‌ کيفيت ديني و انقلابي کشور و ولايت فقيه بايد انقلابي و جهادي تلاش كنيم و اجازه ندهيم دشمنان قسم خورده وهم پيمان آنها در ميدان نبرد فرهنگي به اهداف خود برسند.

 

وي همچنين با بيان اينکه شهيد مطهري اعتقاد به نهضت اسلامي و براي اسلامي کردن محتواي نهضت خيلي تلاش كرد و اين موضوع در آثار و سخنراني هاي شهيد مطهري بروز و ظهور دارد اظهار داشت: اساتيد وظيفه دارند طلاب را با منش و رفتار و اخلاق شهيد مطهري آشنا كنند از اين رو، رهبر معظم انقلاب نيز بر مراجعه به كتب شهيد مطهري تأكيد دارد.  

 

حجت الاسلام شريفيان با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه حوزه علميه قم بايد همچنان يک حوزه انقلابي و مهد انقلاب باقي بماند، گفت: رسيدن به اين هدف نيازمند انديشه، تدبير و برنامه ريزي دقيق است.

 

وي به لزوم برنامه ريزي در حوزه انقلابي اشاره كرد و افزود: امروز نداي لبيك به ولايت از حوزه آغاز شده است و اساتيد و طلاب حوزه بايد در زير پرچم ولايت و در مسير منويات رهبرمعظم انقلاب و با هدايت هاي  معظم له حركت كنند.

 

لازم به ذكر است در پايان اين مراسم از اساتيد حوزه دارالعلم  آيت الله اعتمادي كاشان به  مناسبت هفته معلم، تقدير و تجليل به عمل آمد./1307/202/ب1

ارسال نظرات