۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۲۴۳۶۱

روزنامه نگاران معترض مصری بازداشت شدند

پلیس قاهره با حمله به مقر اتحادیه روزنامه نگاران، دو روزنامه نگار مصری معترض به واگذاری مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی را بازداشت کرد.
تظاهرات علیه واگذاری جزایر مصر به عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، یحیی قلاش رییس اتحادیه روزنامه نگاران مصر، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پلیس مصر یکشنبه شب، با حمله به مقر اتحادیه روزنامه نگاران در قاهره، دو روزنامه نگار را بازداشت کرد.


رییس اتحادیه روزنامه نگاران مصر خاطرنشان کرد، این نخستین باری است که پلیس به مقر اتحادیه روزنامه نگاران حمله می کند.


یک منبع قضایی مصری گفت: عمرو بدر و محمود السقا، دو روزنامه نگار بازداشت شده، متهم به تشویق برای برگزاری تظاهرات علیه دولت هستند.


این منبع افزود: براساس قانون مصر، هر گونه تجمع عمومی که وزارت کشور از قبل مجوز برگزاری آن را صادر نکرده باشد ممنوع است و این دو روزنامه نگار به نقض این قانون و تحریک دیگران برای برگزاری تظاهرات {در اعتراض به واگذاری جزایر به عربستان} متهم هستند.


بنابر گزارش های رسیده، این دو روزنامه نگار که سایت خبری yanair.net را اداره می کنند، در این سایت از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر انتقاد کرده اند.


عمرو بدر، جمعه گذشته در صفحه فیس بوک خود از حمله پلیس به منزل خودش و محمود السقا خبر داده بود. پس از این حادثه، این دو خبرنگار روز شنبه اعلام کردند در اعتراض به اقدامات خودسرانه امنیتی و حمله پلیس به محل زندگی آنها، در مقر اتحادیه روزنامه نگاران مصر تحصن می کنند.


محمود السقا در صفحه فیسبوک خود، اعلام کرده بود که در تظاهرات روز جمعه 27 فروردین ( 15 آوریل گذشته) برای اعتراض به واگذاری جزایر صنافیر و تیران به عربستان، شرکت می کند.
هزاران مصری در اعتراض به این اقدام دولت، با برگزاری تظاهراتی در روز جمعه 27 اردیبهشت در مرکز قاهره، سقوط حکومت عبدالفتاح السیسی را خواستار شدند.


این تظاهرات با درخواست گروهی از فعالان و جنبش های معارض در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرزها که براساس آن دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان داده شد، برگزار شد./981/ب102/د

ارسال نظرات