۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۳۵۷
استاد حوزه علمیه:

ایستادن در مقابل ظالمان و زیاده خواهان وظیفه مؤمنان است

حجت الاسلام محسنی گرکانی یکی از محورهای تدین به خداوند متعال را ایستادن در برابر ظالمان و کفاردانست و گفت: باید افراد در مقابل ظالمان و زیاده خواهان جبهه بندی داشته باشند، زیرا این موضوع یک تکلیف بر گردن افراد است.
جهاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین محسنی گرکانی، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در جلسه بحث و بررسی با محوریت مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در مدرسه علمیه مروی، گفت: باید افراد در مقابل ظالمان و زیاده خواهان جبهه بندی داشته باشند، زیرا این موضوع یک تکلیف بر گردن افراد است.

 

وی افزود: خداوند در آیه ۷۵ سوره نسا به صراحت افرادی را که در راه خداوند جهاد نمی کنند و کوتاهی می ورزند را توبیخ می کند، زیرا باید مومنان در راه خدا آماده باشند و در برابر ظلم ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام محسنی گرکانی ابراز داشت: خداوند در آیه ۷۶ سوره نسا نیز به حکومت طاغوتیان اشاره دارد و به صراحت به لزوم مبارزه با ظالمان اشاره می کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به کلمه طاغوت، بیان داشت: عده ای که فهم صحیح قرآنی نیز نداشتند در اوایل انقلاب می گفتند کلمه طاغوت ساخته ذهن مبارزین است، اما کلمه طاغوت در قرآن ذکر شده است و به مبارزه با آن نیز سفارش شده است.

 

وی یادآور شد: امام علی(ع) به یاران خود این موضوع را گوشزد می کرد که دشمنان در باطل خود محکم تر از یاران خودی هستند در قبال جبهه حق، بر همین اساس امام معصوم یاران خود را که این نگرش را داشتند توبیخ می کردند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره آیه ۱۹ سوره توبه، گفت: در این سوره خداوند به افرادی اشاره می کنند که خود را تنها به امور فردی مشغول ساخته اند و به امر مهمی مانند جهاد و دفاع از کیان اسلام بی توجهی می کنند.

 

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران نیز افرادی بودند که به حرکت انقلابی اعتقادی نداشتند و می گفتند که تنها کاری که باید انجام داد عمل به امور فردی است و نباید اقدام انقلابی کرد.

 

حجت الاسلام محسنی گرکانی، خاطرنشان کرد: مجاهدین فی سبیل الله از نظر خداوند ایمان به پروردگار دارند، در راه حق مهاجرت می کنند و برای حضرت حق نیز جهاد می کنند.

 

وی تأکید کرد: قرآن تمام جبهه بندی ها را مشخص کرده و این کلام وحی بسیار به روز است، بر هیمن اساس می توان از دستورات پروردگار در زندگی استفاده کرد.

 

استاد حوزه علمیه، گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز افراد بسیار زیادی بودند که با خلوص نیت از زندگی و خانواده گذشتند و برای دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را نیز دادند، قطعا باید این افراد معرفی شوند و نسل جوان ایشان را بشناشد./202/856/ب1

ارسال نظرات