۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۲۶۹
امام جمعه گناوه:

باید در نظام آموزشی تربیت بر تعلیم تقدم داشته باشد

امام جمعه گناوه گفت: هدف از وجود رسول اکرم(ص) تعلیم و تربیت است ولی متاسفانه امروزه در نظام آموزشی تعلیم بر تربیت مقدم شده در حالی که تربیت بر تعلیم مقدم است.
امام جمعه گناوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری را در بوشهر، حجت الاسلام عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: معلم نقش بسزایی در جامعه ایفا می کند و تمام هدایت هستی به دست معلم است که به انسان کمالات می دهد، همانطور که پیامبران الهی دارای شغل معلمی بودند هدف از بعثت ترویج و رشد مکارم اخلاقی است.

 

وی در ادامه گفت: هدف از وجود رسول اکرم(ص) تعلیم و تربیت است ولی متاسفانه امروزه در نظام آموزشی تعلیم بر تربیت مقدم شده در حالی که تربیت بر تعلیم مقدم است.

 

حجت الاسلام رکنی حسینی در ادامه به جایگاه معلم اشاره و تأکید کرد: رسیدن هر شاگرد به مقام و مرتبه بلند منوط به احترام به معلم است تا آنجا که امیر مومنان علی(ع) می فرماید، «به احترام پدر و مادر و معلم خود از جای برخیز، اگرچه فرمانروا باشی.»

 

امام جمعه گناوه افزود: همچنین در روایتی آمده است که انسان سه پدر دارد یکی پدری که زن می دهد، دوم پدری که معلم انسان است و سوم پدری که انسان را به دنیا می آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز یادی از شهید مطهری می کنیم که به تعبیر امام آثارش برای نسل ها بی بدیل است و اگر مطهری به چنین مقام والایی رسید به خاطر آن نماز شب ها و راز و نیازهایی بود که به درگاه کبریایی خداوند متعال داشت و ما باید بتوانیم راه این معلم شهید را سیره زندگی خود قرار دهیم./203/846/ب1

ارسال نظرات