۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۲۲۵
مدیر کمیته ناشران عمومی:

ناشرین می‌توانند فرهنگ را ارتقا دهند

مدیر کمیته ناشران عمومی گفت: حضور تشکل‌ها در کنار هم سخت است اما این تصمیم می‌تواند کمک زیادی به صنعت نشر و رشد فرهنگ در کشور کند زیرا ناشرین هستند که می‌توانند فرهنگ را ارتقا دهند.
نشست خبری نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمدرضا توکل مدیر کمیته ناشران عمومی ظهر امروز در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در شهر آفتاب برگزار می‌شود با اشاره به بحث واگذاری امور به تشکل‌ها اضهار داشت: در زمان دولت هفتم و هشتم واگذاری امور به تشکل‌ها تا حدودی انجام گرفت اما نه به صورت کامل ولی در دولت یازدهم در بخش نمایشگاه واگذاری امور به تشکل‌ها صنفی را داشتیم.

وی در ادامه افزود: در زمان انتخابات آقای روحانی در برنامه‌های خود واگذاری امور به تشکل‌های صنفی را در برنامه خود داشتند و خوشبختانه آقای جنتی پرچمدار این رویکرد شد و با عزم راسخ آقایان جنتی و صالحی این اتقاق مهم ممکن شد.

توکل با بیان اینکه در سال گذشته بخش بین الملل و چهار کمیته به تشکل‌ها واگذار شد تاکید کرد: این اتفاق مهم نشانه حسن خلق وزارت ارشاد بود زیرا بخش واگذاری وظایفی که تا به حال تشکل‌ها تجربه‌ای در آن نداشتند امر مهم و سختی است چون نیاز به نظم خاص خود را دارد.

مدیر کمیته ناشران عمومی با اشاره به اینکه حضور تشکل‌ها ذر کنار هم سخت است یادآور شد: این اتفاق سختی‌های زیادی را برای صنف ایجاد می‌کند اما این تصمیم می‌تواند کمک زیادی به صنعت نشر و رشد فرهنگ در کشور کند زیرا ناشرین هستند که می‌توانند فرهنگ را ارتقا دهند.

وی در پایان گفت: انتقال مکان بحث مهمی است که با احداث شهر آفتاب به یاری دست‌اندکاران به خصوص مدیدیت خدمات شهری آقای عبدالهی این شرایط را فراهم کرد تا نمایشگاه دایمی شود، در محل جدید نارضایتی‌ها خواهد بود که یکی از آنها متراژ نمایشگاه است ولی سعی شده از طریق سازه‌ها این امر مرتفع گردد./816/203/ب3

ارسال نظرات