۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۴۱۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وقف پشتوانه ای تأثیرگذار برای پیشبرد اهداف نورانی اسلام است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که موقوفات پشتوانه ای تأثیرگذار برای پیشبرد اهداف نورانی اسلام است، گفت: ترویج احکام و تبلیغ دین برای یک روحانی نیست، بلکه همه انسان‌ها حتی با وقف اموال خود می‌توانند مروج دین باشند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه شورای اداری اوقاف استان با بیان این‌که وقف و موقوفات تدبیر حکیمانه و دوراندیشانه‌ای بود که اولیای خدا آن را پایه‌گذاری کردند،‌ اظهار داشت: امام علی(ع) نخستین واقف جهان بودند و شیعیان با تبعیت از امام خود سنت و سیره وقف را در طول تاریخ گرامی داشتند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این‌که موقوفات پشتوانه تأثیرگذار برای پیشبرد اهداف نورانی اسلام است، تصریح کرد: ترویج احکام و تبلیغ دین برای یک روحانی نیست، بلکه همه انسان‌ها حتی با وقف اموال خود می‌توانند مروج دین باشند.

 

وی با تأکید بر رعایت اصول و موازین شرعی در نگهداری و حفظ موقوفات خاطرنشان کرد: در نگهداری از یک موقوفات نباید به آن کم یا اضافه کنیم و اضافه‌ کردن به موقوفه بدون رعایت مصلحت وقف و ضرر دیگری مجاز نیست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که همه وظیفه‌م ند هستیم موقوفات را حفظ کنیم و امانتدار آن باشیم، اضافه کرد: در بهره‌ گیری از موقوفات نباید دچار مشکل شویم تا موقوفه در جامعه متضرر و بدنام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان اینکه باید حد وقف حق باید رعایت شود، گفت: وقف قداست خاصی دارد و شکستن اعتبار موقوفه کار راحتی نیست.

 

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر در این دیدار با بیان این‌که وقف در همه ادیان و کشورها وجود دارد اما در ایران اسلامی بیشتر از دیگر کشورها مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی وقف مورد توجه هر چه بیشتر نظام و مردم قرار گرفته که امروز شاهد شکوفایی آن هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اوقاف باید نظارت دقیق‌تری نسبت به اجرای امینانه نیت واقف داشته باشد، تصریح کرد: بعضی از مدارس قدیمی استان دارای موقوفاتی مرتبط با خود هستند که اگر عواید آن‌ها دریافت شود بسیاری از مشکلات مدارس ما برطرف می‌شود.

 

وی اوقاف را از مقدس‌ترین سازمان‌ها و تشکلات در کشور دانست و ادامه داد: اوقاف مظهر تبرعات مؤمنان و مرکز نگهداری خیراتی است که تا ظهور امام زمان(عج) باید مستمر بماند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این‌که باید از همه ظرفیت های تبلیغی جهت تبلیغ فرهنگ ارزشمند وقف در جامعه استفاده شود، تصریح کرد: شاید هنوز برخی از مردم از جایگاه واقعی وقف آشنا نباشند که این مسأله رسالت مهم این دستگاه دینی را بیشتر و سنگین تر می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این‌که بهترین خدمتی که می شود به بشریت کرد در حوزه فرهنگی و مذهبی است، افزود: ترویج فرهنگ دین و قرآن بهترین خدمت به اسلام است.

 

وی با بيان اين‌كه برای ترويج فرهنگ وقف بايد از تمامی ابزارها و امكانات استفاده كرد، افزود: با ترويج فرهنگ وقف، بركات اين سنت حسنه در سطح جامعه به خوبی نمايان می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در کشور به عینه مشاهده می شود و همه باید مراقب آن باشند، افزود: بهترین راه مقابله با نفوذ فکری دشمن ترویج مکتب الهی، قرآنی و مکتب اسلامی است و امیدواریم همه ما در این حوزه اقدامات شایسته ای انجام دهیم./950/202/ب2

ارسال نظرات