۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۲۳۹۸۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بهره‌گیری از اندیشه‌های شهید مطهری بهترین راه مقابله با افکار انحرافی و التقاطی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: استفاده بیشتر و بهتر از اندیشه‌های والای شهید مطهری بهترین راه برای مقابله با شبهات دینی و افکار انحرافی و التقاطی است.
حجت الاسلام یعقوبی- هفته عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در جمع فرماندهان، مسؤولان، مربیان عقیدتی و فراگیران دوره‌های آموزشی مرکز آموزشی رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد که به مناسبت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، بر بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌ها و افکار شهید مطهری در جامعه اسلامی تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید مطهری در خط مقدم مبارزه با گروه‌ها و افکار انحرافی و التقاطی قرار داشت، افزود: این روحانی اندیشمند سرانجام در همین راه نیز به شهادت رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ترویج و تبیین اندیشه‌ها و مکتوبات شهید مطهری نیاز امروز جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: درواقع بهترین راه برای مبارزه با شبهات دینی و افکار انحرافی و التقاطی استفاده بیشتر و بهتر از اندیشه‌های والای شهید مطهری است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فعالیت برای گسترش و هجوم تفکرهای انحرافی یکی از برنامه‌های دشمنان برای معنویت‌زدایی از ایران اسلامی است، تصریح کرد: باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی و نرم دشمنان، از گنجینه عظیم اسلامی و آثار بزرگانی چون شهید مطهری استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام اسلامی امروز با شدت هرچه تمام‌تر در پی ایجاد انحراف در تفکرات و شبهه در اندیشه‌های اسلامی جوانان ایرانی و سایر کشورهای مسلمان هستند، اضافه کرد: در برابر این اقدامات دشمنان همه مسؤولان و مجریان امور فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند با تمام توان اندیشه‌های ناب اسلامی را به جوانان انتقال دهند تا نسل‌های جدید جامعه اسلامی در برابر تهاجم نرم دشمنان مصون بماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این زمینه اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری و رویه تحول‌گرایی این شهید بزرگوار همچنان پس از گذشت سال‌ها می‌تواند برای هدایت جوانان و بهره‌مندی بیش از پیش آن‌ها از تعالیم اسلامی مفید و مؤثر باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: سال‌های طولانی است که دشمنان با ترویج تفکرات الحادی و شبهه‌افکنی در اعتقادات مذهبی، افکار و اندیشه‌های جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند ازاین‌رو باید در برابر این افکار به صورت جدی مبارزه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا نقش مربیان عقیدتی سیاسی در جامعه اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: این مربیان می‌بایست برای بصیرت‌افزایی، روشنگری و ارتقای معرفت و بینش اسلامی و انقلابی جوانان به صورت ویژه برنامه‌ریزی داشته و نقش‌آفرینی کنند تا از این طریق نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی خنثی و بی‌اثر شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مربیان عقیدتی سیاسی نقش ویژه و حساسی درزمینهٔ روشنگری افراد جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به فعالیت‌های دشمنان نظام اسلامی دارند تا جوانان با آگاهی از نقشه‌ها و اهداف دشمنان، تحت تأثیر اقدامات و تبلیغات سوء آن‌ها قرار نگیرند.

 

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از مربیان عقیدتی، سیاسی و فرهنگی به پاس خدمات و فعالیت‌های آن‌ها تجلیل شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات