۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۹۷۶
یکی از علمای عربستان:

عادت و رفتارهای اجتماعی غرب بر خلاف آموزهای دینی است

یکی از علمای عربستان ضمن بررسی آداب و رفتارهای اجتماعی از دیدگاه اسلامی خاطرنشان کرد که عادت و رفتارهای اجتماعی غرب بر خلاف آموزهای دینی است.
حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد الیوسف، از علمای عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد الیوسف، از علمای عربستان روز گذشته طی سخنانی به بررسی آداب، عادات و تقلیدهای اجتماعی در دوران‎های مختلف تاریخ پرداخت و گفت: مردم باید به اخلاق اجتماعی نیکو و خوب که برگرفته از ارزش‎های اسلامی است تمسک پیدا کنند.


 وی افزود: عادت و رفتارهای انسانی، روابط بین افراد و حتی کارهای ممنوع و مباح را در جامعه تعیین و مرزبندی می کند.


این عالم عربستانی تصریح کرد: جوامع انسانی از نظر رفتار و تقالید اجتماعی با یکدیگر اختلاف دارند و تابع دین، قومیت، زبان و فرهنگ عمومی هستند. بنابراین می بینیم که برخی از رفتار و عادت‎های اجتماعی در برخی از کشورها نیکو و در دیگر کشور بسیار ناپسند است.


وی تاکید کرد که آداب و رفتارهای اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و در هر دورانی شاهد تغییر تدریجی آن نیز هستیم.


حجت الاسلام احمد الیوسف اظهار داشت: جامعه مدنی در ابتدا آداب و رفتارهای اجتماعی جدید را ناپسند می شمارد و به تدریج این آداب و رفتار به یک مساله کاملا طبیعی تبدیل می شود مانند مدرسه رفتن دختران و تحصیل در دانشگاه‎ها.


وی ادامه داد: برخی از عادت و رفتارهای اجتماعی موجود در کشورهای غربی برخلاف ارزش‎های دینی است مانند دوستی پسر با دختران، عادی شدن روابط بین آنان و دست دادن با یکدیگر؛ این رفتارها اگر چه در کشورهای غربی یک اقدام معمولی شمرده می شود ولی در دین مبین اسلامی این کار ناپسند است./994/ب902/د

ارسال نظرات