۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۲۳۹۷۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌ شرقی خبر داد؛

مشارکت اداره کل نوسازی در احداث فاز دوم حوزه علمیه امیرالمؤمنین تبریز

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌ شرقی از مشارکت این سازمان در احداث و نوسازی فاز دهم حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز خبر داد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا عيدي، مدیرکل نوسازی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که این سازمان طی توافق‌نامه‌ای اقدام به احداث و نوسازی فاز دهم حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز کرده است، اظهار داشت: ساختمان این مرکز علوم دینی پیش از این در اختیار آموزش و پرورش بوده است.


وی خاطرنشان کرد: به دنبال توافقی که میان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رییس عالی حوزه های علمیه استان صورت گرفت، براساس این توافق، ساختمان مربوط به حوزه علمیه در منطقه قراملک در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و ساختمان فعلی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز به حوزه های علمیه استان واگذار شد.


عیدی با بیان این‌که ساختمان حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) مقاوم‌ سازی شده و در اختیار مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به این‌ که پروژه بزرگ احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) در تبریز اجرایی می شود، به محض اتمام این طرح عمرانی، ساختمان حوزه علمیه امیرالمؤمنین به آموزش و پرورش باز گردانده خواهد شد.


مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌ شرقی با اشاره به مشارکت این سازمان در تجهیز این مرکز علوم اسلامی، ادامه داد: این واحد علمی دارای کتابخانه مجهز با امکان مطالعه همزمان 80 نفر است، همچنین بخش های اجرایی، پژوهش و آموزش این مدرسه نیز با کمک خیران مسجد طوبی تجهیز شده اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز استان در روز 22 اردیبهشت خبر داد و اظهار داشت: بیش از 80 درصد تعهدات 70 میلیارد تومانی خیران مدرسه ساز محقق شده است، ضمن این‌که در ارزیابی 6 ماهه اول سال 94 رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم.


عیدی با اشاره به این‌که تا دهه فجر سال 95 مدرسه طالقانی تبریز را افتتاح خواهیم کرد، گفت: 20 جشنواره خيران مدرسه ساز در سال گذشته برگزار شده است که تا 22 ارديبهشت امسال نيز در هشت منطقه جشنواره شهرستاني برگزار مي كنيم، هنوز يك سوم كلاس هاي درس استان نياز به مقاوم سازي دارند.


بنابر این گزارش، هم اکنون حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز در چهار پایه تحصیلی به تربیت طلاب اشتغال دارد، این مدرسه علمیه هم اکنون دارای 145 طلبه در چهار پایه است که در پایه نخست 53 نفر و 51 نفر در پایه دوم و 27 نفر در پایه سوم به تحصیل اشتغال دارند، 13 نفر نیز در پایه چهار که در سال جاری آغاز شده است تحصیل می کنند./935/202/ب2

ارسال نظرات