۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۲۳۹۶۵
امام جمعه اهر:

اساس اقتصاد مقاومتی اتکا به توان و استعدادهای داخل کشور است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که اساس اقتصاد مقاومتی اتکا به توان و استعدادهای داخل کشور است، گفت: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» این است که مردم باید از خودشان اقدام و عمل نشان دهند و خود وارد عرصه اقتصادی کشور و محقق ساختن اقتصاد مقاومتی شوند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: کارگران قشر زحمتکش جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه و هر فردی که شئونی از شئونات اجتماعی را انجام می دهد کارگر است، افزود: باید بدانیم امروزه کارهای تولیدی از بالاترین عبادت ها هستند و اگر فرد یا افرادی اسباب اشتغال و زمینه زندگی چند نفر را فراهم نماید بالاترین عبادت ها را انجام داده اند.

 

امام جمعه اهر با اشاره به نامگذاری چند سال اخیر به اقتصاد و تولید داخلی، ابراز داشت: «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» این است که مردم باید از خودشان اقدام و عمل نشان دهند، مردم باید مانند دیگر عرصه ها خود وارد عرصه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی شوند.

 

وی با اشاره به جایگاه کار و کارگر در اسلام، ادامه داد: کار و تلاش توصیه اکید دین مبین اسلام است و آن را اسلام به عنوان جهاد می داند، آیات و روایات بسیاری به ارزش کار و جایگاه آن وجود دارد و همه را به کار و تلاش دعوت می‌کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران، ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بر تقویت تولید داخلی تأکید داشتند و کار را ستون فقرات حل مشکلات اقتصادی دانستند و همه به ویژه دولتمردان را به مصرف کالاهای تولید داخل توصیه فرمودند.

 

وی ادامه داد: اگر به این نکات عمل کنیم کسی از جوانان ما با مشکل بیکاری روبه رو نخواهد شد، رهبر انقلاب همچنین فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است، یعنی باید چشممان را به این و آن ندوزیم.

 

حجت الاسلام حاجی زاده ابراز داشت: متأسفانه بعضی ها حل مشکلات اقتصادی را منوط به حل تحریم ها بیان می کنند، اما این فرمایش حضرت آقاست که بدون حل تحریم ها هم می توانیم به اقتصادی پویا و مقاوم دست یابیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اساس اقتصاد مقاومتی بر توجه به درون و استعداد های داخل کشور است، امیدوارم در این روزهای کار و کارگر مسؤولان به مسائل اقتصادی منطقه بیشتر بپردازند و سرمایه گذاران محترم نیز آستین بالا زده و در این زمینه بیشتر تلاش نمایند تا گره‌ی از اقتصاد شهر و جوانان عزیز گشوده شود./854/302/ب2

ارسال نظرات