۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۲۳۹۴۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ایجاد امنیت و آرامش در جامعه مهم ترین وظیفه شوراها است

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نخستین مسؤولیت شورا این است که برای آحاد مردم امنیت، آرامش خاطر و خیال آسوده ایجاد کند و بعد از آن باید به فکر رفاه و آسایش مردم باشند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در همایش استانی تجلیل و گرامیداشت روز ملی شوراها که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: شورا در آیین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و خداوند متعال در سوره آل عمران به پیامبر سفارش می‌کند که با دیگران مشورت کند.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) به مشورت ما نیازی ندارند و مشورت ایشان با دیگران به شکوفایی عقل و فکر کسانی که مورد مشورت قرار می گیرند کمک می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در سوره چهل و دوم در سوره شورا، ۱۰ معیار برای کسانی که لیاقت مشورت داند بیان شده است و کسانی که در فضای شورا نظیر خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا هستند باید این ویژگی‌ها را داشته باشند تا به اهداف و نتیجه برسند.

 

دولتمردان خود را خوار و ذلیل بیگانگان نکنند

امام جمعه قزوین امنیت را نخستین موضوعی دانست که مردم بعد از تشکیل شهر و روستا باید به آن توجه داشته باشند و  ابراز کرد: براساس آنچه در آیات قرآن کریم بیان شده است، شورا ایجاد امنیت کرده و درباره مظلومی که دیگران در روستا به او زور می‌گویند این مسؤولیت شورا است که به فریاد او برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها طرف مقابل خود را خوار و کوچک می‌کنند تا آنجا که آنها خود را بدهکار آمریکا بدانند ما یک خدا داریم و تنها باید از او هراس داشته باشیم نه از فرعون‌های زمان بهراسیم.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات را عینی حل کنیم و جامعه به صورت بهتر پیش رود باید دین اقامه شود، اگر امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد به خاطر احیا نشدن دین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، بیان کرد: هیچ شخص عزتمندی حق را رها نمی‌کند مگر اینکه به خواری و ذلت برسد و هیچ شخص ضعیفی به کمک حق نمی‌رود مگر اینکه خدا او را به عزت برساند.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: چرا ما این مطالب را می‌دانیم اما خوار و ذلیل بیگانگان و زورگویان می‌شویم و شرف خود را زیر پا می‌گذاریم، قیمت شرف ما در نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و نباید خود را تسلیم زورگویان کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: نخستین مسؤولیت شورا این است که برای آحاد مردم امنیت، آرامش خاطر و خیال آسوده ایجاد کند و بعد از آن باید به فکر رفاه و آسایش مردم باشند و اگر در بحث آب، جاده و غیره مشکل دارند باید در راستای حل آن فکری کنند.

 

وی اضافه کرد: عنوان ها، مسؤولیت‌ها قیامتی برای ما ایجاد می‌کنند و در خدمات رسانی باید توجه داشته باشیم که کافر و مؤمن وجود ندارد و باید به همه توجه شود و این خدمات رسانی باید عادلانه باشد.

 

شوراها دین و نماز را اقامه کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره اقامه دین و نماز تأکید کرد: شورا مسؤولیت سنگین و جدی دارد و اگر بخواهیم مشکلات حل شود و جامعه به سمت اخلاقی شدن و زندگی بهتر پیش رود باید دین اقامه شود و در این راستا شوراها مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شورا یعنی کسی که دین را اقامه، حق را احیا و در برابر ظلم بایستد؛ شوراها در واقع مسجد، فرهنگ مردم و رییس دانشگاه مردم هستند و این شوراها هستند که اگر کوتاهی کنند چراغ مسجد خاموش می شود و این عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که موجب می شود چراغ مسجد روشن مانده و نماز جماعت برپا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به اعضای شوراها، بیان کرد: شما باید اقامه کننده عدالت باشید و اگر دیدید نمی‌توانید در این حوزه کاری کنید مسؤولیت‌ تان را به دیگری بسپارید.

 

وی در پایان اقامه کنندگان واقعی را کسانی معرفی کرد که به وظیفه خود عمل می‌کنند و گفت: شوراها باید اقامه کننده نماز باشند و اقامه کننده نماز کسی است که همه جا پای کار و وظیفه است و از کسی غیر از خدا نترسیده و تحت تأثیر فرعون نفس و فرعون بیرونی قرار نمی‌گیرد./838/202/ب2

ارسال نظرات