۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۶۹۳
ربیعی:

کرامت کارگران باید حفظ شود/ با قراردادهای سفید حتما مقابله خواهیم کرد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در جامعه‌ای که واردات مواد آرایشی ارزش بسیار بالایی دارد و به تولید کم توجهی می‌شود کرامت کارگران حفظ نخواهد شد.
علی ربیعی وزیر کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علی ربیعی در همایش تجلیل از کارگران و فعالان کارگری استان قم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که هفته کار و کارگر امسال را با تجدید میثاق با امام و آرمان‌های امام رحمت الله آغاز کردیم، اظهار کرد: آنچه که امام بر اساس آن همه تلاش خود را به کار گرفت تا انقلاب اسلامی پیروز شود این بود که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ندهد و همیشه از قشر محروم جامعه حمایت می‌کرد.

 

وی با بیان این که امام راحل همواره به قشر کارگر و تولید در جامعه اهمیت ویژه‌ای می‌داد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در روز گذشته عنایت خود را به قشر کارگر نشان دادند و بنده از توجه ایشان سپاسگزاری می‌کنیم.

 

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما وقتی از کارگری صحبت می‌کنیم مفاهیم زیادی به ذهن مان می‌رسد که مهم ترین آن‌ها امنیت و معیشت و کرامت کارگری است.

 

وی با بیان این که جامعه‌ای موفق خواهد بود که تولید در آن رونق داشته باشد، تصریح کرد: در جامعه‌ای که ارزش واردات مواد آرایشی به اندازه چندین سال حقوق کارگران باشد کرامت کارگر در آن حفظ نخواهد شد و دیدگاه رهبر معظم انقلاب بر این مبنا استوار است که ما جامعه‌ای ایجاد کنیم که در آن کار و تولید اساس جامعه باشد.

 

ربیعی با بیان این که همه ما زندگی سختی را تجربه کرده‌ایم، گفت: ما در دولت تلاش می‌کنیم تا بحث اشتغال را در سال جاری به جایگاه خوبی برسانیم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی برای حفظ کرامت کارگران برداریم.

 

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر فاصله تورم و مزد کارگران بیش از 32 درصد بوده است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این فاصله‌ها را کم کنیم.

 

ربیعی با اشاره به امضای برخی قراردادهای سفید توسط کارگران و کارفرمایان اظهار کرد: ما با قراردادهای سفید حتماً مقابله خواهیم کرد و باید مراقبت کنیم تا زندگی‌های سخت از این سخت‌تر نشود./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات