۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۲۸۶
به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه؛

نرم افزار آموزشی فضای مجازی، آسیب ها و فرصت ها منتشر شد

بسیج مدرسه علمیه معصومیه به منظور ارتقای سطح علمی طلاب نرم افزاری را با عنوان «فضای مجازی، آسیب ها و فرصت ها» منتشر کرد.
فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بسیج مدرسه علمیه معصومیه به منظور ارتقاء سطح علمی طلاب دوره ای آموزشی را با عنوان « فضای مجازی، آسیب ها و فرصت ها » برگزار کرده است.

 

در این دوره از اساتید برجسته ای که در این رشته کار کرده اند، استفاده شده است؛ از آنجایی که محتوای ارائه شده در این دوره برای طلاب و فضلای انقلابی مفید است، بسیج مدرسه علمیه معصومیه، این مجموعه را تحت قالب یک نرم افراز ارائه کرده است.

 

بسیج مدرسه علمیه معصومیه به منظور تشریح اهداف خود از تهیه و توزیع این مجموعه اطلاعیه ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

 

از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی ها و فتنه های گوناگون داخلی و خارجی بوده ایم؛  فتنه هایی که با یک برنامه حساب شده طراحی شده اند؛ برخی از آنها شناسایی شده اند و مقابله با آنها هوشیاری خاصی را می طلبد.

 

از آنجا که امروز به واسطه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و جوانان مومن و انقلابی، دشمن جرأت و جسارت حمله نظامی به کشور ما را ندارد ما شاهد ورود دشمن به عرصه های تهاجم فرهنگی و اجتماعی شده ایم که بر اساس جمع آوری اطلاعات اقدام می کند و این مهم همان چیزی که از آن تعبیر به جنگ نرم می شود؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار جمع کثیری از بسیجیان کشور در تبیین جنگ نرم فرمودند:

 

«همه این را امروز فهمیده‌اند و دانسته‌اند که مواجهه‌ی استکبار با نظام جمهوری اسلامی، دیگر از نوع مواجهه‌ی دهه‌ی اول انقلاب نیست. در آن مواجهه، زورآزمائی کردند؛ شکست خوردند. جنگ تحمیلی را به راه انداختند که هشت سال به طول انجامید، شکست خوردند؛ پس دنبال این راه‌ها نخواهند رفت، یعنی احتمالش ضعیف است. البته باید همیشه هشیاری نسبت به همه‌ی جوانب باشد. اما این، اولویت استکبار در مواجهه‌ی با نظام اسلامی نیست. اولویت، آن چیزی است که امروز به آن می گویند جنگ نرم؛ یعنی جنگ به وسیله‌ی ابزارهای فرهنگی، به وسیله‌ی نفوذ، به وسیله‌ی دروغ، به وسیله‌ی شایعه‌پراکنی؛ با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد، ابزارهای ارتباطی‌ای که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده. جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم. »

 

از آنجا که فضای مجازی موجود یکی از مهم‌ترین پایگاهای جنگ نرم در ایجاد تعارض ارزشی بین مردم و باورها و نظام اسلامی است، آشنایی با ابعاد گوناگون آن برای کسانی که می خواهند به  عنوان افسر جنگ نرم به ندای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی لبیک گویند بسیار مهم و ضروری است تا آنجا که بدون این آشنایی و دقت نظر، بسیاری از فعالیت های انقلابی به سود دشمن می انجامد  و گل به خودی محسوب می شود.

 

بدین منظور بسیج مدرسه علمیه معصومیه با هدف شناسایی ابعاد گوناگون فضای مجازی و بازتعریف کار فرهنگی در این عرصه، اقدام به برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی، آسیب ها و فرصت ها کرده است.

 

 اثر پیش رو حاصل مطالب این دوره به همراه سایر مستندات است، باشد که مورد قبول حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرد .

 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای برای تهیه این محصول می‌توانند با پست الکترونیکی Cyber.basij@elenoon.ir مکاتبه و یا با شماره 02532917180 تماس حاصل کنند./928/203/ب2

ارسال نظرات