۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۲۳۱۵۲
دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی قم خبر داد؛

برگزاری دو یادواره شهدای حوزه و روحانیت در استان قم و شهرک پردیسان

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی قم از برگزاری دو یادواره شهدای حوزه و روحانیت دراستان قم و شهرک پردیسان خبر داد و گفت: این یادواره‌ ها به ترتیب هشتم و یازدهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شوند.
یادواره شهدا

حجت الاسلام علیرضا صادقی، دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ششم اردیبهشت ماه مصادف با سالگرد شهادت آیت الله مهدی شاه آبادی و 12 همین ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان استوانه های علمی بوده، قرار است این هفته را هفته شهدای حوزه و روحانیت قلمداد کنیم.

 

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی قم درباره برگزاری یادواره شهدای حوزه و روحانیت اظهار داشت: به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا به همت ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم، حوزه علمیه، تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می شود.

 

وی به هدف از برگزاری این مراسم پرداخت و تصریح کرد: سخنران این مراسم هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ این مراسم با هدف تجلیل از مقام شهدا و معرفی آنان به نسل جدید حوزه و تکریم خانواده معظم شهدای روحانی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: در این مراسم از شهید مطهری به عنوان شهید انقلاب، شهید شاه آبادی نیز به عنوان شهید دفاع مقدس و شهید مالامیری به عنوان شهید روحانی مدافع حرم یاد شده و معرفی می شوند.

 

دبیر اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی قم از برگزاری یادواره شهدای پردیسان نیز خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته، حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان به عنوان رییس ستاد یادواره شهدای منطقه پردیسان معرفی شدند.

 

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری این مراسم، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای منطقه پردیسان به مدت سه شب از 12 تا 14 اردیبهشت ماه در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: در این مراسم حضرت آیت الله نوری همدانی و حجج اسلام والمسلمین پناهیان و ماندگاری به سخنرانی خواهند پرداخت./822/302/ب2

ارسال نظرات