۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۳۱۳۴
امام جمعه برازجان:

روحانیت در مقابل قرائت لیبرالیستی عده ای مرعوب و غرب زده بی تفاوت نباشند

امام جمعه برازجان گفت: روحانیت در مقابل قرائت لیبرالیستی عده ای مرعوب و غرب زده بی تفاوت نباشند و از ورود و رشد نفوذی ها در حوزه هراس جدی داشته باشند.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درباره رابطه حوزه با نظام اسلامی، گفت: با توجه به نقش حوزه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و پیوند بین مرجعیت، مردم و رهبری نهضت و بالابردن سطح بصیرت و آگاهی مردم، استقامت و پایداری مردم در دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب روحانیت نقش بسزایی داشته است.

 

امام جمعه برازجان با بیان اینکه روحانیت در تداوم انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده است اظهار داشت: روحانیت و طلاب در تثبیت نظام اسلامی و تحقق حکومت اسلامی همواره پیشتاز بوده اند.

 

وی شراط تداوم انقلاب را انقلابی ماندن حوزه ها، ولایی و وفادار بودن، همراه شدن مرجعیت انقلابی و وحدت بین مسلمانان، تبری جستن از اسلام تکفیری و وهابی و نیز تشیع انگلیسی و ایستادگی در مقابل جریان ضد انقلاب که در صدد تحریف ماهیت اسلامی انقلاب هستند، عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مصلح افزود: روحانیت باید از هویت اسلامی استکبار ستیزی و اصل ولایت فقیه و قانون اساسی برخاسته از قرآن و عترت و همچنین از اسلام ناب و انقلابی در مقابل اسلام آمریکایی و همچنین مواضع انقلاب رهبر معظم انقلاب دفاع کند.

 

امام جمعه برازجان روحانیت را حلقه وصل بین مردم و ولایت عنوان کرد و ابراز داشت: از روحانیانی که در مسیر انقلاب به جهت دلبستگی های دنیوی و خانوادگی لغزیدند و آب به آسیاب دشمن می ریزند بیزاری بجویند و ماهیت کسانی که به نام اسلام و خط امام علیه اسلام و انقلاب ایستاده اند بر ملا کنند.

 

وی ادامه داد: روحانیت در مقابل قرائت لیبرالیستی عده ای مرعوب و غرب زده بی تفاوت نباشند و از ورود و رشد نفوذی ها در حوزه هراس جدی داشته باشند چراکه انحراف روحانیت به ویژه بزرگان آن ضربه جبران ناپذیری به اسلام و مسلمین وارد می کند و مصداق اذا فسد العالم فسد العالم است؛ چه بسیار در طول اسلام به دست متحجران و عالمان وابسته آسیب دیده است./302/833/ب1

ارسال نظرات