۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۲۳۰۳۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

هدایت بشری در طول تاریخ نتیجه صبر حضرت زهرا بر مصائب/ صبر انسان را به مقام محمود می‌رساند

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که صبر برکات فراوانی دارد و انسان را به مقام محمود می رساند، گفت: صبوری حضرت زهرا(س) بر مشکلات و مصائب مختلف موجب هدایت جهانی بشر در طول تاریخ شده است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، سخنران حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان اینکه صبر یکی از مهم ترین و زیباترین نعمت های خداوند به بندگان است، گفت: خداوند این نعمت را در طول مصائب و مشکلات به بندگان هدیه می کند به همین دلیل مؤمنان واقعی با روی گشاده از بلایا و مشکلات استقبال کرده و به درگاه خداوند گلایه و شکایت نمی کنند.

 

وی افزود: برکات صبر به حدی برای بشریت زیاد است که گاهی صبر یکی از بندگان خوب خداوند زمنیه هدایت تمام انسان ها را فراهم می کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: صبوری حضرت یوسف(ع) بر مشکلات و مصایب مختلف و تحمل چهل سال رنج و اندوه بدون شکایت به درگاه خداوند نه تنها سرنوشت این پیامبر الهی را تغییر داد، بلکه موجب شد تمام مردم مصر به برکت این صبر از شرک و بت پرستی به خدا پرستی روی آوردند و به برکت این صبر سوره قصص یکی از بهترین سوره های قرآنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که در تاریخ پس از اسلام هم نمونه های فراوانی از صبوری معصومین(ع) وجود دارد که موجب هدایت عامه بشر شده است، گفت: اگر صبوری های حضرت زهرا(س) بر مصایب و تربیت فرزندان ولایت مدار نبود هرگز مردم در زمان های مختلف نمی توانستند با حقیقت اسلام آشنا شوند.

 

وی افزود: صبوری حضرت زهرا(س) نه تنها خودشان  را به مقام های محمود رساند بلکه امکان هدایت گسترده را فراهم کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین صبوری حضرت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) موجب شده که در طول تاریخ عاشورا به یکی از مکاتب بیدارگر انسان ها در مقابل ظالمان تبدیل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که امام رضا(ع) در سه سال آخر عمر خود در توس غریبانه زندگی کردند و از جانب مأمون رنج های فراوانی را تحمل کردند، افزود: به برکت این صبوری امام رضا (ع)،امروزه توس یکی از مهم ترین پایگاه های برای شیعیان و محبان واقعی اهل بیت(ع) است.

 

وی تصریح کرد: صبر انسان را هم نشین پیامبر(ص) و اولیای الهی می کند و انسان را به مقام های محمود می رساند و به برکت این صبر در روز قیامت عده زیادی از مردم نجات پیدا می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که صبر نکردن و گلایه و شکایت موجب می شود که انسان نتواند از فرصت های بسیار خوب مصایب و مشکلات برای پیشرفت روحی و روانی خود استفاده کند، یادآور شد: مصایب و مشکلات انسان را به خدا نزدیک می کند در حالی که بیشتر گناهان در اوج شادی و سرمستی اتفاق می افتد./968/202/ب2

ارسال نظرات